9 na 10 Polaków po 50 jest aktywnych fizycznie, a 47% rozważa zakup smartwatcha

Aż 88% potencjalnych dziadków i babć, czyli osób mających ponad 50 lat deklaruje, że jest aktywna fizycznie. Chodzą na spacery, jeżdżą na rowerze, pływają oraz biegają, aby zadbać o swoje zdrowie.

Już teraz nie są im obce technologiczne trendy – 29% z nich ma smartwatcha, a 47% chce sobie kupić inteligentny zegarek lub wymienić na nowy – wynika z badania Huawei CBG Polska. Potencjalni babcie i dziadkowie poszukują smartwatcha z funkcjami, które wesprą ich zdrowie, takimi jak np.: liczenie kroków, pomiar tętna, EKG czy monitoring snu.

Zobacz też: martwatche z serii HUAWEI WATCH 4 debiutują w Polsce

Tylko 12% osób mających 50 lub więcej lat deklaruje, że się nie rusza. Pozostali chodzą na spacery (74%), jeżdżą na rowerze (61%), 1 na 4 pływa, ponad 20% osób w dojrzałym wieku biega, uprawia nordic walking czy chodzi po górach, a 15% – tańczy. W dodatku nie są to pojedyncze zrywy, lecz regularna aktywność – ponad 40% spośród osób, które zadeklarowały spacerowanie, robi to codziennie!

A połowa (49%) przynajmniej 2 razy w tygodniu. 14% zadeklarowanych rowerzystów jeździ codziennie, a połowa badanych 2 lub więcej razy w tygodniu. Raz w tygodniu na basenie pojawia się 55% pływających, a 14% robi to nawet częściej. Do tego ¼ spośród biegających Polaków w wieku 50+ uprawia jogging raz w tygodniu, 58% biega przynajmniej 2 razy w tygodniu, codziennie zaś 10%.

Jak korzystają ze smartwatchów?

Już prawie ⅓ Polaków w wieku powyżej 50 lat używa smartwatcha (29%). Jest to całkiem sporo, biorąc pod uwagę fakt, że w grupie osób do 24 lat, potencjalnie bardziej zaawansowanej technologicznie, ten odsetek wynosi 37%. Przeważająca większość posiadaczy smartwatch w wieku 50+ nosi je regularnie. Spoczywają one na nadgarstku każdego dnia u 82% użytkowników, a kilka razy w tygodniu u 12%.

Najważniejszymi funkcjami smartwatchy, których używają, są: liczenie kroków (86%), pomiar tętna lub ciśnienia (42%), odbieranie powiadomień ze smartfona (37%) i rozmowy (29%), a także monitoring snu (30%) i tryby sportowe (23%).

Gdyby mogli wybrać te, których nie mają, a chcieliby mieć, wymieniają te związane ze zdrowiem układu krążeniowo-naczyniowego – pomiar EKG (34%), ciśnienia tętniczego krwi i tętna (15%), a także nawigację (30%), porady dietetyczne (21%) i kontrolę poziomu stresu (20%). Dla porównania, młodzi w wieku do 24 lat stawiają w tym przypadku na porady dietetyczne (39%), pomiar stresu, odbieranie rozmów (po 27%) i w dalszej kolejności nawigację (25%).

Babcia i dziadek aktywni i cyfrowi (dane Polska od Huawei, 2024)
Babcia i dziadek aktywni i cyfrowi (dane Polska od Huawei, 2024)

Elegancki, odporny i z pojemną baterią

Aż 35% osób 50+ rozważa, by kupić swój pierwszy smartwatch, a kolejne 12% chętnie wymieniłoby swój na nowszy model. Badani zapytani, co poza funkcjami monitorującymi zdrowie mogłoby skłonić ich do zakupu, wskazali na długą pracę na 1 ładowaniu – 7 dni lub dłużej (42%), wysoką odporność na wodę i kurz (36%), klasyczny, elegancki wygląd (31%) oraz niezawodną nawigację (29%).

O badaniu: Badanie wykonano w marcu 2023 r. na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1000 osób.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Huawei Consumer Business Group