W których aplikacjach społecznościowych spędzaliśmy najwięcej czasu w 2023 roku?

Sprawdź ranking najpopularniejszych aplikacji mediów społecznościowych, w których użytkownicy spędzali najwięcej czasu w 2023 roku?

Infografika: Najpopularniejsze aplikacje społecznościowe,
w których spędzaliśmy najwięcej czasu 
w 2023 roku (w godz. miesięcznie)
Najpopularniejsze aplikacje społecznościowe, w których spędzaliśmy najwięcej czasu w 2023 roku (w godz. miesięcznie)

Weilu ludzi na świecie spędza bardzo dużo czasu w mediach społecznościowych, ale ile czasu tak naprawdę godzin miesięcznie zabierają nam te aplikacje? Wszyscy używamy tych aplikacji w inny sposób i zależy to od tego, kim jesteś i co lubisz robić. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym aplikacjom społecznościowym, w których ludzie spędzali najwięcej czasu w 2023 roku.

TIK Tok

TikTok to chińsko-amerykańska aplikacja do tworzenia krótkich filmów, która została uruchomiona we wrześniu 2016 roku. Jest to platforma do udostępniania wideo, która umożliwia użytkownikom tworzenie 15-sekundowych filmów. Aplikacja jest własnością ByteDance i została pobrana ponad 500 milionów razy na całym świecie.

Popularność TikToka wzrosła, gdy ludzie udostępniali swoje ulubione utwory za pomocą dostępnej w aplikacji funkcji wyszukiwania muzyki, która pozwala użytkownikom znaleźć ulubione utwory czołowych artystów z list przebojów w YouTubie lub SoundCloud`ie. Użytkownicy mogą także tworzyć filmy z synchronizacją ruchu warg, wykorzystując popularne utwory takich artystów jak Drake czy Childish Gambino, dodając teksty do klipów wideo, które własnoręcznie nagrali aparatem w telefonie. dzięki temu każdy może z dnia na dzień zostać zawodowym śpiewakiem!

W 2023 roku na TkToku użytkownicy średnio spędzali ok. 33 godziny miesięcznie!

Youtube

YouTube to witryna umożliwiająca udostępnianie plików wideo z siedzibą w San Bruno w Kalifornii. Została założona przez Chada Hurleya, Steve’a Chena i Jaweda Karima w lutym 2005 roku. Firma została kupiona przez Google’a w listopadzie 2006 roku za 1,65 miliarda dolarów. Google zachował swoje udziały do 2014 roku, po czym przekształcił Google w Alphabet Inc., która obecnie obejmuje YouTube wśród swoich spółek zależnych.

YouTube umożliwia użytkownikom bezpłatne przesyłanie, oglądanie i udostępnianie filmów wideo innym osobom. Serwis został pierwotnie stworzony przez trzech byłych pracowników PayPal: Hurleya (współzałożyciela PayPal), Chena (również współzałożyciela), Karima, który pracował wcześniej w Apple Inc.

W 2023 roku YouTube przyciągnął użytkowników na średnio 27 godzin miesięcznie.

Facebook

Z ponad 2 miliardami użytkowników Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszą aplikacją społecznościową. Umożliwia użytkownikom tworzenie osobistych profili, dodawanie innych użytkowników do znajomych i wymianę wiadomości. Usługa obejmuje także możliwość udostępniania zdjęć i filmów, a także wydarzeń, w których uczestniczysz lub planujesz wybrać się ze znajomymi. Facebook jest właścicielem WhatsAppa (1 miliard aktywnych użytkowników dziennie) i Instagram (1 miliard aktywnych użytkowników dziennie).

W 2023 roku na Facebook użytkownicy spędzali średnio 18,5 godziny miesięcznie.

WhatsApp

WhatsApp to mobilna aplikacja do przesyłania wiadomości. Jest to wieloplatformowa aplikacja do przesyłania wiadomości mobilnych dostępna pod systemami iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry i Nokia Asha. WhatsApp Messenger to bezpłatna aplikacja do obsługi wiadomości błyskawicznych na smartfony, która umożliwia wymianę wiadomości bez konieczności płacenia za SMS-y podczas korzystania z połączenia danych lub Wi-Fi (połączenia WhatsApp).

WhatsApp przyciągnął swoich użytkowników średnio na niemal 16,5 godziny miesięcznie na osobę.

Instagram

Nic dziwnego, że Instagram jest najpopularniejszą aplikacją społecznościową. Usługa umożliwia użytkownikom udostępnianie zdjęć i filmów swoim obserwującym, którzy mogą dodawać komentarze i lubić treści.

Aplikacja została wypuszczona w październiku 2010 roku jako aplikacja na iOS-a, a następnie w kwietniu 2012 roku rozszerzona na urządzenia z systemem Android. Jej autorami są Kevin Systrom i Mike Krieger, którzy w kwietniu 2012 roku sprzedali ją Facebookowi za 1 miliard dolarów; od tego czasu Instagram szybko się rozwinął – obecnie miesięcznie jest 1 miliard aktywnych użytkowników (MAU).

Instagram może poszczycić się 14,5 godziny spędzonej średnio przez jednego użytkownika w ciągu mięsiąca w 2023 roku

Jak widać, najwięcej czasu spędzamy w tych aplikacjach społecznościowych. Z danych wynika, że w 2024 roku nadal będziemy korzystać z tych aplikacji i nadal będą one popularne wśród użytkowników.

Średni czas spędzany miesięcznie przez jednego użytkownika w najpopularniejszych aplikacjach społecznościowych:

  • TikTok 33,18 godzin
  • YouTube 27,26 godzin
  • Facebook 18,5 godzin
  • WhatsApp 16,45 godzin
  • Instagram 14,5 godzin
  • reddit 12,24 godzin
  • LINE 8,03 godzin
  • X (dawniej Twitter) 4,5 godziny
  • Telegram 3,5 godziny
  • Snapchat 3,25 godzin

W sumie całkowity średni czas we wszystkich aplikacjach społecznościowych na użytkownika w miesiącu wyniósł 141,14 godziny.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Meltwater | DailyInfographic