6 typów subskrybentów serwisów VOD – którym jesteś?

Jakim typem streamerem, czyli subskrybentem serwisów stremingowych jesteś: obojętny, hiper czy pragmatyczny?

Ikony popularnych serwisów streamingowych
fot. Depositphotos

Grupa ds. strategii i konsultingu Magid twierdzi, że wszyscy pasujemy do jednego z sześciu typów streamerów — można to wywnioskować na podstawie naszych zachowań związanych z korzystaniem z transmisji strumieniowej – kim jesteś? Czy jesteś hiperstreamerem, czy mainstreamerem, czy po prostu streamerem? Według firmy konsultingowej Magid i jej badania SubScape, jedna z sześciu etykiet może pasować do Twojego zachowania związanego z subskrypcjami serwisów streamingowych.

Sprawdź też: Serwisy streamingowe wchodzą w kolejną fazę, inspirując się starą telewizją

Badanie wykazało również, że nie wszystkie rezygnacje z usługi są równoznaczne z niechęcią do derwisu. W rzeczywistości „nie każda rezygnacja jest zła” – stwierdziła firma.

Według SubScape, od stycznia do października tego roku aż 20 największych serwisów streamingowych traciło średnio 8 procent istniejących abonentów każdego miesiąca. Co ciekawe, co miesiąc zyskiwali także 8 procent nowych abonentów, co daje średnią netto na poziomie zerowym. To, co obecnie nazywa się „strategiczną rezygnacją”, może prowadzić do „zwiększenia udziału w rynku i rentowności”.

Tak naprawdę, rezygnacja nie jest tutaj nawet kluczowym miernikiem. Wszyscy streamerzy powinni zwracać uwagę przede wszystkim na „łączną liczbę miesięcznych subskrypcji”. „Niektórzy abonenci, którzy szybko odchodzą, również szybko wracają” – czytamy w badaniu. To nie rozstanie, to po prostu przerwa.

W badaniu SubScape co miesiąc od stycznia do października 2023 roku wzięło udział 2000 osób w wieku 13–75 lat. Skupiono się na „przepływie konsumentów, wykorzystaniu, cechach produktów i ogólnej żywotności” w branży przesyłania strumieniowego. A potem dane posegregowano i ułożono w typy. Badania wykazały, że każdy z nas należy do jednej z sześciu kategorii. Sprawdź, do której z nich należysz?

Hipersi

„Hipersi” (ang. Hypers) charakteryzują się wysokim poziomem odejścia, ale także wysokimi dochodami, co usuwa finansową barierę wejścia. (Chociaż dochód do dyspozycji i odejście nie zawsze idą w parze.)

Ich wartość dla streamera to nie tylko saldo bankowe – charakteryzują się oni również najwyższym poziomem FOMO („strach przed przegapieniem”) i udziałem w mediach społecznościowych. Chcąc także brać udział w rozmowie, Hipers posiada dostęp jednocześnie do największej liczby usług. Ta pierwsza grupa nie chce przegapić premier, chcą o nich pisać. I publikuj, co robią — niczym darmowy, cyfrowy zespół uliczny dla streamerów.

Kobieta z lodami w ręku, przed nią ciastka i chusteczki - oglądająca TV
fot. Depositphotos

Magid zauważył, że Hipersi konsekwentnie dostarczają „treści istotnych kulturowo”, a ich odejście spadnie.

Lojaliści

„Lojaliści” to streamerzy, którzy będą nawet oglądać reklamy, co może podnieść ARPU streamera – czyli średni przychód na użytkownika. Jak zaobserwowaliśmy w przypadku lidera transmisji strumieniowej, firmy Netflix, subskrybenci tańszego poziomu z reklamami mogą uzyskać większy ogólny przychód niż ci, którzy płacą wyższą opłatę za oglądanie bez reklam.

Zupełnym przeciwieństwem są…

Digitaliści

„Digitaliści” rzucą się na ciebie. Po prostu są. Jeśli nie mogą pożyczyć hasła i wykorzystali już wszystkie dostępne bezpłatne wersje próbne, ta grupa może po prostu czerpać rozrywkę z takich serwisów bezpłatnych jak YouTube i TikTok. Marketing skierowany do Digitarian nie zapewni dobrego ROI (zwrotu z inwestycji).

Pragmatycy

„Pragmatycy” to niewielka grupa – zaledwie 10 procent Amerykanów – ale to nie czyni ich nieistotnymi. Pragmatycy, podobnie jak Hypersi, za (prawie) wszelką cenę unikają reklam, więc subskrybują najdroższe plany. Poziomy premium wciąż kosztują mnóstwo pieniędzy. (Ironią jest to, że słowo „premium” zostało przejęte przez takich graczy jak Peacock, którzy nazwali jego tańszą, wspieraną reklamami warstwę Peacock Premium.)

Mainstreamerzy

Tymczasem „Mainstreamerzy” faworyzują 5 najlepszych usług. Ci liderzy to grupa, która najmniej ma szansę wypróbować nową platformę, FOMO nie ma na nich wpływu i daleko im do Hipersów w nadmiernym udostępnianiu treści w mediach społecznościowych.

Obojętni

Wreszcie są „obojętni”. To starsi Amerykanie, którzy nadal oglądają telewizję. Nie zamierzają generować dużych przychodów ze przesyłanie strumieniowe.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Magid | IndieWire
zdjęcie wykorzystane we wpisie pochodzi z Depositphotos