Poznaj zwycięskie gry i aplikacje w App Store Awards 2023

Apple ogłosiło zwycięzców tegorocznego konkursu App Store Awards, czyli najlepsze aplikacje i gry mobilne w 2023 roku na urządzenia z systemami iOS, iPadOS, macOS tvOS i watchOS.

App Store Awards 2023

Firma Apple ogłosiła zwycięzców konkursu App Store Awards 2023. Wyróżniono 14 aplikacji i gier, które pozwalają użytkownikom rozwijać kreatywność, przenosić się do świata nowych przygód, a także bawić wspólnie z bliskimi i znajomymi. W gronie tegorocznych zwycięzców znaleźli się deweloperzy z całego świata, których aplikacje i gry zostały wybrane przez redaktorów App Store. Doceniono produkcje dostarczające użytkownikom wartościowych doświadczeń i przyczyniające się do ważnych przemian kulturowych. Laureatów konkursu App Store Awards wyłoniono z niemal 40 finalistów. Tytuły oceniano przez pryzmat wyjątkowych innowacji technicznych, wrażeń użytkownika i designu.

Przeczytaj także: Poznaj zwycięzców Apple Design Awards 2023

Tegoroczni zwycięzcy ukazują możliwości, jakie App Store i ekosystem Apple zapewniają w zakresie kreatywności, innowacji technicznych i designu. AllTrailsrozwija społeczność miłośników wędrówek dzięki kompleksowym mapom szlaków i propozycjom wycieczek dla wszystkich amatorów aktywnego wypoczynku.

Aplikacja Prêt‑à‑Makeup pozwala zarówno profesjonalistom, jak i zwykłym użytkownikom testować różne makijaże na iPadzie, a jednocześnie promuje inkluzywność i samoekspresję. Wbudowane w aplikację Photomator narzędzia oparte na uczeniu maszynowym sprawiają, że zaawansowana obróbka zdjęć przebiega łatwo i bezproblemowo. MUBI wspiera kino niezależne i międzynarodowe dokumenty, proponując starannie selekcjonowane treści. SmartGym na Apple Watch wyróżnia się kompleksową biblioteką ćwiczeń, treningów i zaawansowanych wskaźników fitnessowych.

Nagrodzono także gry. Honkai: Star Rail zabiera graczy w dostępną na iPhonie podróż pełną nieszablonowych postaci i rozbudowanych taktycznych potyczek. Z kolei Lost in Play to rewelacyjna klasyczna przygodówka typu point‑and‑click, która przenosi graczy do urokliwego świata niczym z dziecięcej wyobraźni. 

Lies of P oferuje rozgrywkę osadzoną w znakomicie dopracowanym świecie mrocznego fantasy, a dostępna w Apple Arcade gra Hello Kitty Island Adventure pozwala zanurzyć się w świecie gry z najcudowniejszym celem, jaki tylko może być: zdobywaniem przyjaciół.

Zwycięzcy konkursu App Store Awards 2023

Aplikacje

  • Aplikacja roku na iPhone’aAllTrails od AllTrails, Inc.
  • Aplikacja roku na iPadaPrêt‑à‑Makeup od Prêt‑à‑Template.
  • Aplikacja roku na MacaPhotomator od UAB Pixelmator Team.
  • Aplikacja roku na Apple TVMUBI od MUBI, Inc.
  • Aplikacja roku na Apple WatchSmartGym od Mateusa Abrasa.

Gry

Zwycięzcy w kategorii Wpływ kulturowy 

Oprócz najlepszych gier i aplikacji na iPhone’a, iPada, Maca, Apple Watch i Apple TV redaktorzy App Store wyróżnili też pięć produkcji, które sprzyjają pozytywnym zmianom, i przyznali im nagrody w kategorii Wpływ kulturowy. Tegoroczni zwycięzcy zachęcają użytkowników do nauki i rozwoju w inkluzywnej i otwartej przestrzeni. Przyczyniają się do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości, skłaniają do autorefleksji i wzmacniają więzi między różnymi pokoleniami.

Pok Pok od Pok Pok
Pok Pok to cyfrowy pokój z zabawkami zaprojektowany z myślą o inkluzywności. Stanowi uniwersalną przestrzeń dla wszystkich przedszkolaków bez względu na pochodzenie etniczne i sprawność fizyczną, w której mogą bawić się, rozwijać i uczyć postrzegania świata jako jednej całości.

Proloquo od AssistiveWare
Proloquo od AssistiveWare to aplikacja, która od ponad dekady proponuje pionierskie rozwiązania w zakresie ułatwień dostępu. Oferuje narzędzia do komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC), które pozwalają porozumiewać się na nowe sposoby.

Too Good To Go od Too Good To Go
Too Good to Go
 umożliwia użytkownikom ograniczanie marnotrawstwa żywności. W tym celu łączy ich z restauracjami i sklepami, które mają nadwyżkę niesprzedanego jedzenia i chętnie podzielą się nim za niską cenę.

Unpacking od Humble Bundle
Unpacking
 proponuje graczom relaksujące zagadki, których rozwiązywanie koi umysł. To, co zmienne i ulotne, staje się tu bliskie i znajome.

Finding Hannah od Fein Games GmbH
Finding Hannah
 to nie tylko inkluzywna gra polegająca na znajdowaniu ukrytych przedmiotów. To także barwna i poruszająca opowieść o dojrzewaniu osnuta wokół takich tematów jak szukanie pokrzepienia czy odkrywanie własnej tożsamości.

Trend roku

Aplikacje są odbiciem kultury, a w 2023 r. zbiorową wyobraźnią użytkowników zawładnęła generatywna sztuczna inteligencja, której rozwój obserwujemy na własnych oczach. Przez cały rok w aplikacjach wprowadzano różne zastosowania AI. Choć wiele pomysłów jest jeszcze w powijakach, użytkownicy już teraz mogą w praktyce przekonać się, do czego zdolna jest ta technologia, i samodzielnie ocenić ryzyko i korzyści, które niesie.

Poza tegorocznymi laureatami konkursu App Store Awards redaktorzy App Store z całego świata wyróżnili kolekcję aplikacji opartych na generatywnej formie AI, które stanowią doskonałe świadectwo najważniejszego trendu tego roku. Więcej informacji można znaleźć w treściach przygotowanych przez redaktorów App Store.

Zobacz też:

Serwis App Store, uruchomiony w 2008 roku, jest najbezpieczniejszym, tętniącym aktywnością sklepem z aplikacjami. Obecnie jest ich w nim 1,8 miliona. W każdym tygodniu App Store odwiedza ponad 650 milionów osób ze 175 regionów świata. Serwis napędza światowy wzrost gospodarczy – w roku 2022 umożliwił sprzedaż w wysokości 1,1 biliarda dolarów. Twórcom, marzycielom i poszukiwaczom wiedzy, niezależnie od wieku i wykształcenia, App Store zapewnia narzędzia i informacje potrzebne do budowania wspaniałego jutra i lepszego świata.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: