SGE od Google’a stworzy fałszywe produkty AI, które pomogą Ci znaleźć prawdziwe prezenty

Opracowane przez firmę Google rozwiązanie Search Generative Experience (SGE) może sprawić, że zakupy online będą nieco łatwiejsze i o wiele bardziej interesujące.

SGE Google AI - generowanie obrazów produktów przed zakupem

Oparte na sztucznej inteligencji narzędzie Google do generowania wyszukiwania o nazwie Search Generative Experience (SGE) kryje się za szeregiem nowych funkcji zakupowych, których celem jest pomóc użytkownikom w znalezieniu niszowych lub w inny sposób unikalnych produktów dla bliskich lub dla siebie. Sztuczną inteligencję można wykorzystać na przykład do generowania pomysłów na prezenty lub artykuły modowe, które można następnie kupić. Przed sezonem świątecznym Google udostępnia także mężczyznom wirtualne przymiarki.

Przeczytaj również: Bard firmy Google dostępny teraz także dla nastolatków

Od dzisiaj użytkownikom w USA, którzy już wyrazili zgodę na korzystanie z SGE za pośrednictwem Search Labs, podczas wyszukiwania pomysłów na prezent będzie prezentowany wybór sugerowanych podkategorii wraz z linkami do przydatnych treści, dzięki którym można dowiedzieć się więcej o produkcie lub kategorii prezentu.

Na przykład wyszukiwanie „świetnych prezentów dla domowych kucharzy” spowoduje wyświetlenie eksploracyjnych podkategorii, takich jak narzędzia specjalistyczne, składniki rzemieślnicze, subskrypcje kulinarne i lekcje gotowania. Użytkownicy mogą następnie kliknąć te podkategorie, aby przeglądać opcje prezentów, które można kupić, i wybrać produkt do kupienia. Wygląda na to, że jest to fajny sposób na poszerzenie horyzontów przy zakupie prezentów dla kogoś, kto ma szczególne hobby lub zainteresowania, które są Ci nieznane.

Może to sprawi, że zastanowisz się dwa razy, zanim kupisz jakiś kiepski zestaw do mycia ciała dla krewnego, którego nie znasz zbyt dobrze.

Ale co, jeśli możesz sobie wyobrazić dokładnie to, czego chcesz, ale masz trudności ze znalezieniem prawdziwej wersji, którą faktycznie możesz kupić? Nadchodząca funkcja SGE została zaprojektowana, aby rozwiązać ten problem, umożliwiając użytkownikom generowanie fotorealistycznych obrazów przy użyciu tekstowego opisu wybranej odzieży — na przykład „kolorowej, wzorzystej kurtki puchowej” — a następnie znajdowanie podobnie wyglądających prawdziwych produktów do zakupu online.

Użytkownicy mogą doprecyzować podpowiedzi, aby upewnić się, że wygenerowane obrazy dokładnie odpowiadają ich wymaganiom, a następnie przewinąć stronę w dół, aby zobaczyć możliwe do kupienia produkty o podobnym wizualnie stylu spośród 35 miliardów ofert w portalu Zakupy Google. Google twierdzi, że ta nowa funkcja zacznie być udostępniana użytkownikom SGE na urządzeniach mobilnych w USA w grudniu tego roku.

Topy męskie SGE Google Ai
Topy męskie SGE Google Ai

Ostatnia aktualizacja, która nie jest ograniczona do użytkowników SGE, to niewielkie rozszerzenie wirtualnego narzędzia próbnego Google’a opartego na sztucznej inteligencji. Od dzisiaj topy męskie setek marek, takich jak Abercrombie, Banana Republic, JCrew i Under Armour, będą dostępne do wirtualnego przymierzania, dzięki czemu użytkownicy będą mogli zobaczyć, jak będzie wyglądać koszula lub sweter w 40 modelach z tej gamy pod względem koloru skóry, kształtu, rozmiaru i wzrostu.

Ta funkcja jest obecnie dostępna tylko w aplikacji Google i przeglądarkach mobilnych w USA, choć Google twierdzi, że „wkrótce” pojawi się na komputerach stacjonarnych.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Google | The Verge