Netflix ze wzrostem subskrybentów w 2Q 2023 r.

Wydaje się, że po burzliwym 2022 roku Netflix w końcu notuje wzrosty pod względem liczby nowych abonentów w pierwszej połowie 2023 roku.

Wzrost płatnych subskrypcji serwisu Netflix  od 1Q 2029 r. do 2Q 2023 roku (wg kwartału)
Wzrost płatnych subskrypcji serwisu Netflix od 1Q 2029 r. do 2Q 2023 roku (wg kwartału)

Podczas gdy pierwszy kwartał tego roku wykazał jedynie umiarkowany wzrost o 1,8 miliona dodatkowych płatnych abonentów netto, co można przypisać spadkowi netto w krajach Ameryki Łacińskiej prawdopodobnie powiązany z nowym modelem udostępniania płatnych kont wprowadzonym w pięciu krajach regionu, gigant przesyłania strumieniowego odnotował 5,9 miliona nowych płatnych subskrypcji między marcem a lipcem 2023 roku.

Zobacz też: Netflix traci milion użytkowników w 2Q 2022 roku

Płatne udostępnianie, będące kością niezgody w miesiącach poprzedzających uruchomienie próbne na wybranych rynkach, zostało najwyraźniej dobrze przyjęte, a dodatkowe opłaty dla maksymalnie dwóch kont użytkowników, którzy nie są członkami gospodarstwa domowego właściciela konta, są teraz wymagane w ponad 100 krajach na świecie

Chociaż Netflix nie opublikował żadnych konkretnych danych, obecny list do akcjonariuszy wspomina o „zdrowej konwersji współdzielonych kont gospodarstw domowych na w pełni płatne członkostwo Netflixa”, co częściowo wyjaśnia wzrost liczby płatnych abonentów netto na każdym rynku.

Podczas gdy rynki Ameryki Łacińskiej, Stanów Zjednoczonych i Kanady oraz Azji i Pacyfiku odnotowały od 1,1 do 1,2 miliona abonentów, region EMEA był najbardziej znaczącym mistrzem wzrostu z 2,4 milionami płatnych subskrypcji netto. W sumie Netflix ma obecnie 238 milionów subskrybentów na całym świecie.

Ponieważ płatne udostępnianie jest wdrażane na prawie każdym rynku i wszystkie oznaki wskazują na pozytywny rozwój do końca roku, firma jest optymistyczna w swoich prognozach na trzeci kwartał 2023 roku. Oczekuje się, że przychody wzrosną o 7 proc. rok do roku, podczas gdy liczba abonentów może wzrosnąć o tyle samo co w drugim kwartale 2023 roku. Mimo to, ponieważ przychody nie spełniły oczekiwań analityków w ostatnim kwartale, akcje Netflix straciły wczoraj do 9 proc. wartości.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista