Poczta Polska uruchomiła aplikację Pocztex Mobile, która umożliwia śledzenie przesyłek kurierskich Pocztex oraz ich obsługę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
W aplikacji Pocztex Mobile mamy dostęp do informacji o wszystkich przesyłkach Pocztex, do których został przypisany nasz numer telefonu – tych, które zostały do nas nadane (zakładka „śledź”) oraz tych, które sami wysłaliśmy (zakładka „nadaj”). W aplikacji można także sprawdzić, gdzie znajdują się aktualnie przesyłki bliskich i znajomych. W aplikacji znajdują sie też informacje o już odebranych przesyłkach (zakładka „archiwum”), śledzonych wcześniej z wykorzystaniem aplikacji.
Zobacz tez: InPost Pay ma przyspieszyć i uprościć zakupy online!
Pocztex Mobile umożliwia także wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, w których można odebrać i nadać przesyłki na terenie całego kraju. Aplikacja pozwala także na automatyczne uruchomienie nawigacji, kierującej do ww. miejsc.
Korzystanie z aplikacji wymaga wcześniejszej rejestracji – ustanowienia hasła i loginu, podania danych kontaktowych, akceptacji regulaminów i logowania – za pośrednictwem maila hasła albo poprzez konta Google, Apple, Facebook lub Envelo. Gdy przy rejestracji użytkownik poda swój numer telefonu, informacje o jego przesyłkach pojawią się w aplikacji automatycznie. W innym przypadku, może wyszukać przesyłki i nimi zarządzać, wpisując ich numer.
Pocztex Mobile to kolejne rozwiązanie zwiększające wygodę korzystania z usług, które w ostatnim czasie wdrożyła Poczta Polska. Od pewnego czasu jej klienci mogą również nadawać przesyłki bez konieczności drukowania etykiet nadawczych. Przesyłki tylko z przypisanym do nich numerem można nadawać w placówkach pocztowych i ich filiach oraz w punktach partnerskich (sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum). Spółka wprowadziła do oferty także dwa nowe produkty: Allegro Mini Przesyłkę – możliwość nadawania małych, niedrogich paczek przez użytkowników Allegro oraz Pocztex Thermo Tracking – ofertę dla podmiotów, których produkty wymagają monitorowanych warunków transportu (określona temperatura).
Osoby, które będą miały pytania związane z korzystaniem z aplikacji lub usługi kurierskiej mogą skorzystać z bazy odpowiedzi (zakładka „pomoc”) lub możliwości połączenia z konsultantami Poczty Polskiej – telefonicznie lub za pośrednictwem maila.
Aplikację mobilną Pocztex Mobile można pobrać ze sklepów App Store (telefony z systemem iOS) lub Google Play (telefony z systemem Android). Aplikacja jest bezpłatna i nie zawiera reklam, gdy użytkownik nie wyrazi zgody na komunikaty marketingowe. Brak zgód nie blokuje jednak możliwości korzystania z aplikacji. Dla osób, które pobrały aplikację i założyły konto, ale z różnych powodów nie mają dostępu do telefonu a chcą korzystać z funkcjonalności Pocztex Mobile, Poczta Polska uruchomiła stronę aplikacja.pocztex.pl. Można się do niej zalogować za pomocą tych samych danych, które klient wykorzystuje przy logowaniu do aplikacji. Strona ma taką samą funkcjonalność jak aplikacja mobilna.
Aplikacja Pocztex Mobile będzie rozwijana. Systematycznie będą się w niej pojawiać nowe funkcjonalności, w tym możliwość nadawania przesyłek.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Poczta Polska