Sieć restauracji McDonald’s wyjaśnia swoim klientom, w jaki sposób daje drugie życie śmieciom, w tzw. obiegu zamkniętym.
McDonald’s Polska powraca z nową odsłoną kampanii „Jutro zależy od nas” i wyjaśnia gościom, jak działa recykling papierowych opakowań, który w restauracjach sieci z sukcesem funkcjonuje już od ponad dwóch lat. Przy współpracy z polskim rysownikiem, w lokalach McDonald’s można znaleźć specjalną grafikę na opakowaniach i serwetach przedstawiającą proces obiegu zamkniętego, a także grę edukacyjną dostępną w aplikacji.
Zobacz też: Nowa promocja „Masz punkty? Masz promkę!” w aplikacji McDonald’s
McDonald’s w Polsce od ponad dwóch lat rozwija recykling papierowych opakowań. Dzięki innowacyjnej technologii, opracowanej wspólnie z papiernią Miklan-Ryza z Torunia, sieć przetwarza tzw. opakowania trudne, czyli zawierające niewielką domieszkę polimeru, jak i te zabrudzone żywnością. Z odzyskanych włókien papierowych powstają pełnowartościowe produkty – ręczniki papierowe i papier toaletowy, które wracają do restauracji sieci. Obecnie firma jest w stanie przetworzyć aż 95% opakowań, które wydaje gościom.
Magdalena Wasilewska, Brand Manager McDonald’s Polska, wspomina, że to już kolejna odsłona kampanii „Jutro zależy od nas”, w ramach której sieć pokazuje gościom jak daje drugie życie śmieciom oraz zachęca do prawidłowego segregowania odpadów w restauracjach. Tym razem do współpracy zaproszono polskiego rysownika Kamila Lacha, który wykorzystując komiksowe podejście przygotował serię grafik obrazujących proces recyklingu w naszym systemie, zapraszających do odkrywania jego historii.
Miesięcznie McDonald’s przetwarza aż 650 ton zużytych opakowań, które ponownie wracają do restauracji.
Na gości restauracji czekają specjalnie zaprojektowane opakowania, serwety, a już niedługo także kolorowanki dla najmłodszych, które przedstawiają elementy procesu obiegu zamkniętego opakowań w McDonald’s. Za pomocą kodu QR, goście mogą zapoznać się z treściami edukacyjnymi. Dodatkowo, w aplikacji dostępna jest gra edukacyjna ukazująca 8 etapów recyklingu, w której do wygrania są kupony promocyjne. Działaniom towarzyszy kampania TV ze znanym już spotem:
Więcej informacji na temat gospodarki obiegu zamkniętego w McDonald’s znajdziesz na stronie mcdonalds.pl/jutro-zalezy-od-nas.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: McDonald’s Polska