Wczesna wersja zapoznawcza sklepu Google Chrome Web Store pokazuje „nowoczesne” przeprojektowanie — ma czystszy projekt, pasujący do ekosystemu Google’a.
Google uchyla rąbka tajemnicy, prezentując podgląd przeprojektowanej wersji sklepu Chrome Web Store, który przypomina estetyką sklep Google Play. Na stronie głównej usunięto pasek boczny kategorii, ale na stronach „Rozszerzenia” i „Motywy” został on przywrócony. Google nie podało ram czasowych oficjalnego pojawienia się nowych funkcji, jednak zanim to nastąpi, oczekuje od użytkowników i programistów opinii.
Sprawdź także: SafeSearch wyszukiwarki Google zamazuje już obsceniczne obrazy
Google pracuje nad udoskonaleniem wyglądu swojego sklepu Chrome Web Store, a wczesny podgląd pozwala nam zobaczyć, jak może wyglądać w przyszłości. Nowy wygląd sklepu Chrome Web Store jest dość podobny pod względem estetycznym do sklepu Google Play na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych. Najłatwiejszą do zauważenia zmianą jest sposób, w jaki nowy sklep internetowy wypełnia widok monitora komputera w poziomie, eliminując pasek boczny kategorii.
Zamiast tego, tuż pod początkową, przewijaną w bok listą najważniejszych rozszerzeń, użytkownicy mogą znaleźć „najważniejsze kategorie”. Następnie strona rekomenduje rozszerzenia na podstawie upodobań użytkowników,.
Przejście na strony „rozszerzeń” i „motywów” szybko przywraca stary pasek boczny pełen kategorii. Na tych stronach nowy sklep internetowy Chrome’a wyświetla szersze kategorie z podkategoriami bezpośrednio poniżej, dzięki czemu użytkownicy mogą od razu kliknąć dokładnie to, czego szukają.
Na obu stronach znajdują się rekomendacje, które mogą Cię zainteresować. Jednak w przeciwieństwie do strony rozszerzeń, która oferuje sekcję „może Ci się spodobać”, strona z motywami nie ma takiej sekcji.
Wiele wyborów projektowych dokonanych w związku ze zbliżającą się przebudową sklepu Chrome Web Store jest (obecnie) dość standardowych dla Google’a. Większość z nich pasuje do języka projektowania Material You, z zaokrąglonymi narożnikami.
Firma twierdzi, że celem przeprojektowania sklepu internetowego jest wprowadzenie „zmodernizowanego interfejsu, spersonalizowanych rozszerzeń i wyselekcjonowanych rekomendacji”.
Nie wiadomo, kiedy użytkownicy mogą spodziewać się oficjalnego pojawienia się nowego wyglądu, ale jeśli jesteś ciekawy, możesz go także przetestować. Google chce zebrać jak najwięcej opinii od użytkowników i programistów, zanim dokona zmiany na dobre.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Android Central