Twitter zamienił kultowe logo niebieskiego ptaszka na „X” jako swoje oficjalne logo. Ten ruch nastąpił po tym, jak Elon Musk ogłosił zmianę w ten weekend.

Zmiana jest już dostępna na profilu Twittera. Warto zauważyć, że Musk napisał na Twitterze, że x.com przekierowuje teraz również do twitter.com. We wpisie Musk nazwał to również „tymczasowym” logo, więc w przyszłości możemy zobaczyć kolejną zmianę logo. Sieć społecznościowa może nie poprzestać na zastąpieniu logo. Musk powiedział, że firma ostatecznie „pożegna się z marką Twitter i stopniowo wszystkimi ptakami”.
Przeczytaj też: Musk chce zmienić logo Twittera – na razie jest „X”
Późną niedzielą Musk zmienił swoje zdjęcie profilowe na nowe logo Twittera. Oficjalne konto Twittera @Twitter również zmieniło swoją nazwę i wyświetla nowe logo X. W odpowiedzi dla użytkownika Musk zasugerował również, że ludzie powinni odnosić się do tweetów jako „X”.
Dyrektorka generalna firmy Linda Yaccarino napisała na Twitterze, że podczas gdy Twitter zmienił sposób, w jaki ludzie rozmawiają ze sobą, X pójdzie dalej i będzie miał funkcje „skupiające się na audio, wideo, wiadomościach, płatnościach / bankowości” i uczyni go „globalnym rynkiem pomysłów, towarów, usług i możliwości”. To brzmi jak wiele rzeczy w jednym.
Obsesja Muska na punkcie litery „X” jest dobrze znana. Założył X.com w 1997 roku, który ostatecznie przekształcił się w PayPal. Jego kosmiczny start-up SpaceX ma „X” jako logo. A ostatnio założył firmę AI o nazwie X.ai. W kwietniu należąca do Muska sieć społecznościowa zmieniła nazwę prawną z Twitter Inc. na X Corp.
To nie pierwszy raz, kiedy Musk zmienia logo Twittera. Na początku tego roku na krótko zmienił logo sieci społecznościowej na mema Doge. Deweloper, który dokonał rozszerzenia, aby uniknąć logo psa, powiedział, że działa to również z nowym logo „X” — dzięki czemu można szybko przywrócić logo ptaka.

Twitter nie miał swojego kultowego ptasiego logo w pierwszych latach swojego istnienia. W 2010 roku firma oficjalnie przyjęła emblematyczne logo „Larry the bird” — nazwa pochodzi od legendarnego koszykarza Boston Celtics, Larry’ego Birda.
Decyzja firmy o zmianie brandingu nastąpiła kilka dni po tym, jak Musk odpowiedział użytkownikowi, że nadal ma „ujemne przepływy pieniężne” z powodu „~ 50% spadku przychodów z reklam i dużego zadłużenia”.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Twitter