Nowa wersja Google Analytics (GA4) oferuje ustawienia prywatności, dane prognostyczne, bezpośrednie połączenia usług i możliwe do dostosowywania raporty dotyczące witryn i aplikacji mobilnych.

Zgodnie z zapowiedziami i ciągłymi zachętami Google’a na przejście do usługi Google Analytics 4 (GA4), od 1 lipca 2023 roku nowa usługa w GA4 zostanie utworzona automatycznie, a obecne konfiguracje Universal Analytics zostaną do niej skopiowane, chyba że z tego zrezygnujesz. Od tego dnia usługi Universal Analytics przestaną zbierać dane – będą one gromadzone tylko przez usługi GA4.
Jeśli masz już utworzoną usługę w GA4, która jest połączona z usługą w Universal Analytics, Google skopiuje z usługi w Universal Analytics wszystkie konfiguracje (np. cele czy listy odbiorców) nieoznaczone jako ukończone w usłudze w GA4, chyba że z tego zrezygnujesz.
W poniższym krótkim samouczku Google omówiło kluczowe pojęcia i ustawienia, które pomogą Ci zacząć korzystać z nowej usługi w GA4.
Znajdowanie danych w GA4
Ta usługa w GA4 zaczęła zbierać dane od daty jej utworzenia lub skonfigurowania tagowania. Starsze dane są dostępne w oryginalnej usłudze, która będzie zbierać dane do 1 lipca 2023 r. Aby przechodzić między nową a starą usługą, przełącz się u góry strony na wybraną usługę lub konto.
Aby porównać dane w starej i nowej usłudze, dowiedz się, czego możesz się spodziewać, lub skorzystaj z pola wyszukiwania u góry, aby znaleźć konkretne dane.

Widoki danych: przeglądanie, dostosowywanie i filtrowanie raportów
GA4 oferuje nowe raporty standardowe i niestandardowe dostosowane do Twoich potrzeb.
Wcześniej raporty z usługi były dostępne w widoku danych. W GA4 możesz filtrować i porównywać dane oraz zezwalać na dostęp do nich, a także korzystać z kombinacji tych ustawień, aby prezentować informacje w sposób podobny do widoków danych.
Mierzenie zdarzeń i konwersji
GA4 mierzy zachowanie użytkowników za pomocą zdarzeń (a nie sesji i działań). Zdarzenia służą do pomiaru interakcji użytkowników w witrynie lub aplikacji, np. kliknięcia przycisku, wczytania strony czy dokonania zakupu.
W GA4 możesz oznaczyć najważniejsze zdarzenia jako konwersje (podobne do celów we wcześniejszej usłudze), a potem wyeksportować je do Google Ads na potrzeby określania stawek.
Tworzenie list odbiorców i łączenie z kontem Google Ads
Utwórz listy odbiorców (zastępujące segmenty we wcześniejszej usłudze), aby pogrupować użytkowników według zdefiniowanych cech, dotychczasowych zachowań lub prognozowanych przyszłych zachowań. Te listy odbiorców możesz stosować w raportach GA4 i w Google Ads.

Gdy wybierzesz odpowiednie ustawienia konwersji GA4 i list odbiorców, połącz konto Google Ads i skonfiguruj kampanie pod kątem korzystania z danych GA4.
Dalsze kroki
Aby mieć pewność, że najważniejsze ustawienia zostały przeniesione do GA4, śledź postępy migracji za pomocą Asystenta konfiguracji.
Potem możesz już korzystać z najnowszych funkcji i kontynuować pomiary w nowej usłudze w GA4.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Google