Sukces kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” prezesa UOKiK

Ponad 200 mediów i instytucji nieodpłatnie włączyło się w kampanię prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”, ostrzegającą konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy.

Kampania UOKiK: „Stracisz dane, stracisz pieniądze”
Kampania UOKiK: „Stracisz dane, stracisz pieniądze”

Ufność lub chwila nieuwagi mogą dużo kosztować – nawet oszczędności życia. Prezes UOKiK w kampanii ostrzega: „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Zachowaj czujność, bo cyberprzestępcy cały czas działają. Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile lub linki do płatności – to tylko niektóre sposoby kradzieży Twoich pieniędzy z konta. W kampanię UOKiK bezpłatnie włączyło się ponad 200 podmiotów.

Zobacz także: UOKiK uruchomił specjalny serwis do zgłoszeń „sygnalistów”

Serdecznie dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorstwom, które odpowiedziały na mój apel i zaangażowały się w kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” na niekomercyjnych zasadach. Współdziałanie kilkuset podmiotów umożliwiło dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co stanowi o sile i skuteczności naszej akcji.

– mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny

Kampania „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” rozpoczęła się 5 grudnia 2022 r. 

Spoty akcji były nieodpłatnie emitowane w mediach publicznych – radiu i telewizji – w oparciu o art. 31 c (Publikacja komunikatów i informacji w publicznej radiofonii i telewizji) ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. 

W kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” włączyły się, bezpłatnie udostępniając spoty stacje telewizyjne i radiowe, grupy medialne, instytucje, serwisy internetowe, transport publiczny oraz grupy medyczne. Pełna lista partnerów dostępna jest na stronie internetowej UOKiK.

Podsumowanie kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”
Podsumowanie kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”

W ramach kampanii UOKiK:

  • stworzył dwa 30-sekundowe spoty emitowane w radiu i telewizji oraz na portalach internetowych, w mediach społecznościowych, a także na nośnikach w przestrzeni publicznej,
  • zorganizował dwa poradnicze webinaria dla konsumentów z udziałem ekspertów Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości Komendy Głównej Policji oraz CERT Polska (NASK),
  • rozwinął portal finanse.uokik.gov.pl o sekcję „Pytań i odpowiedzi” dotyczącą praw konsumentów oraz obowiązków dostawców usług płatniczych, 
  • opublikował serię edukacyjnych komunikatów: jak działają cyberoszuści, jak nie wpadać w ich pułapki i co zrobić, gdy już padnie się ich ofiarą.

Oszuści nie muszą kraść portfela. Wystarczy, że ukradną Twoje dane. Zobacz jak to robią! Uważaj, stosują różne pułapki, niemal codziennie wymyślają nowe. Każda z nich zmierza do przejęcia kontroli nad Twoim kontem, aby ukraść zgromadzone na nim pieniądze.

Obejrzyj spoty emitowane w ramach kampnii UOKiK startuje z kampanią „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”:

Spot „Niedopłata”

Spot „Fałszywy pracownik”

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: materiały prasowe UOKiK