Ponad 200 mediów i instytucji nieodpłatnie włączyło się w kampanię prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”, ostrzegającą konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy.

Ufność lub chwila nieuwagi mogą dużo kosztować – nawet oszczędności życia. Prezes UOKiK w kampanii ostrzega: „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Zachowaj czujność, bo cyberprzestępcy cały czas działają. Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile lub linki do płatności – to tylko niektóre sposoby kradzieży Twoich pieniędzy z konta. W kampanię UOKiK bezpłatnie włączyło się ponad 200 podmiotów.
Zobacz także: UOKiK uruchomił specjalny serwis do zgłoszeń „sygnalistów”
Serdecznie dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorstwom, które odpowiedziały na mój apel i zaangażowały się w kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” na niekomercyjnych zasadach. Współdziałanie kilkuset podmiotów umożliwiło dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co stanowi o sile i skuteczności naszej akcji.
– mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny
Kampania „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” rozpoczęła się 5 grudnia 2022 r.
Spoty akcji były nieodpłatnie emitowane w mediach publicznych – radiu i telewizji – w oparciu o art. 31 c (Publikacja komunikatów i informacji w publicznej radiofonii i telewizji) ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
W kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” włączyły się, bezpłatnie udostępniając spoty stacje telewizyjne i radiowe, grupy medialne, instytucje, serwisy internetowe, transport publiczny oraz grupy medyczne. Pełna lista partnerów dostępna jest na stronie internetowej UOKiK.

W ramach kampanii UOKiK:
- stworzył dwa 30-sekundowe spoty emitowane w radiu i telewizji oraz na portalach internetowych, w mediach społecznościowych, a także na nośnikach w przestrzeni publicznej,
- zorganizował dwa poradnicze webinaria dla konsumentów z udziałem ekspertów Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości Komendy Głównej Policji oraz CERT Polska (NASK),
- rozwinął portal finanse.uokik.gov.pl o sekcję „Pytań i odpowiedzi” dotyczącą praw konsumentów oraz obowiązków dostawców usług płatniczych,
- opublikował serię edukacyjnych komunikatów: jak działają cyberoszuści, jak nie wpadać w ich pułapki i co zrobić, gdy już padnie się ich ofiarą.
Oszuści nie muszą kraść portfela. Wystarczy, że ukradną Twoje dane. Zobacz jak to robią! Uważaj, stosują różne pułapki, niemal codziennie wymyślają nowe. Każda z nich zmierza do przejęcia kontroli nad Twoim kontem, aby ukraść zgromadzone na nim pieniądze.
Obejrzyj spoty emitowane w ramach kampnii UOKiK startuje z kampanią „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”:
Spot „Niedopłata”
Spot „Fałszywy pracownik”
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: materiały prasowe UOKiK