Ubrania marki Levi’s zaprezentują modelki wygenerowane przez AI

Levi Strauss & Co. zastępuje prawdziwe modelki modelami generowanymi przez sztuczną inteligencję (AI), aby prezentować swoje kolekcje.

Levi Strauss & Co. i Lalaland - modelka wygenerowana przez sztuczną inteligencję
Modelka wygenerowana przez sztuczną inteligencję | Levi Strauss & Co. + Lalaland

W komunikacie prasowym firma Levi Strauss & Co. ogłosiła nawiązanie współpracy z Lalaland.ai, „cyfrowym studiem mody, które tworzy niestandardowe modele generowane przez sztuczną inteligencję”. Firma twierdzi, że jeszcze w tym roku planuje rozpocząć testy z wykorzystaniem modeli generowanych przez sztuczną inteligencję, aby zaprezentować swoje ubrania, zamiast płacić za to ludziom. Coś czuję, ze za moment zawiążą się duże ruchy społeczne, których członkowie nie będą kupować produktów marek, które pracę ludzi oddają sztucznej inteligencji.

Firma twierdzi, że modele generowane przez sztuczną inteligencję zostaną wykorzystane do „uzupełnienia” modeli ludzkich, a technologia zwiększy „liczbę i różnorodność naszych modeli dla naszych produktów w zrównoważony sposób”.

Dr Amy Gershkoff Bolles, globalna dyrektor ds. strategii cyfrowej i nowych technologii w Levi Strauss & Co., próbowała w oświadczeniu uspokoić modeli i modelki ludzkie (co za zdanie do napisania – ale, tak wkrótce trzeba będzie nauczyć się rozróżniać co jest wygenerowane przez AI, a co prawdziwe). Bolles powiedziała, że chociaż technologia pomoże firmie zwiększyć różnorodność modeli prezentujących jej ubrania, „prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi dla nas modeli ludzkich”.

Chociaż sztuczna inteligencja prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi dla nas modeli ludzkich, jesteśmy podekscytowani potencjalnymi możliwościami, jakie może nam to zapewnić w zakresie doświadczeń konsumenckich. Postrzegamy modę i technologię zarówno jako sztukę, jak i naukę, i cieszymy się, że możemy współpracować z Lalaland.ai, firmą dysponującą tak wysokiej jakości technologią, która może pomóc nam kontynuować naszą podróż w kierunku bardziej zróżnicowanej i integracyjnej obsługi klienta.

Firma twierdzi, że obecnie często można zobaczyć tylko jednego modela prezentującego każdy z jej produktów. Dzięki obrazom generowanym przez sztuczną inteligencję Levi Strauss & Co. może „umożliwić klientom zobaczenie produktów na większej liczbie modeli, które wyglądają jak oni, tworząc bardziej osobiste i integracyjne wrażenia zakupowe”.

Chociaż wszystko to brzmi świetnie, nietrudno wyobrazić sobie przyszłość, w której firma będzie wykorzystywać modele generowane przez sztuczną inteligencję do większości swoich cyfrowych obrazów, zwłaszcza że technologia ta staje się coraz bardziej hiperrealistyczna.

Moglibyśmy znaleźć się w przyszłości, w której ludzie wykonujący zawód modela będą potrzebni tylko na imprezach osobistych, chyba że technologia hologramów dokona ogromnego skoku lub wszyscy po prostu wrzucą zestaw Meta Quest na pokazach mody.

Rozwój i wdrażanie sztucznej inteligencji wciąż przyspiesza. Runway niedawno ogłosił swoją technologię zamiany tekstu na wideo nowej generacji. Firma Microsoft niedawno wprowadziła również funkcję generowania tekstu na obraz w usłudze Bing.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Levi Strauss & Co. | BGR