Światowy Dzień AIDS – Apple od 16 lat wspiera (RED)

Apple i (RED) wspólnie walczą z AIDS – w ciągu 16 lat przekazano ponad ćwierć miliarda dolarów na terapie, które ratują życie osób zakażonych HIV.

Wybierz RED – ratuj ludzkie życie - Apple (PRODUCT)RED

Od 2006 roku klienci Apple pomogli uzbierać ponad ćwierć miliarda dolarów na walkę z AIDS. Pieniądze trafiły do społeczności najbardziej potrzebujących pomocy i zostały przeznaczone na profilaktykę, testy, doradztwo oraz leczenie. W szerokiej serii (PRODUCT)RED są między innymi iPhone 14 i Apple Watch Series 8 oraz akcesoria takie jak słuchawki Beats i breloki AirTag. Część środków z każdego zakupu (PRODUCT)RED przeznaczana jest na globalny fundusz walki z AIDS i do pomocy w niwelowaniu skutków pandemii COVID-19.

Zobacz też: #KoniecAIDS – zrób test na HIV za darmo w domu!

Międzynarodowe działania na rzecz walki z AIDS przynoszą rezultaty. Łatwiejszy dostęp do ratujących życie leków sprawił, że łączna liczba zgonów związanych z chorobą spadła o 68% w porównaniu do szczytowego okresu w 2004 roku. Na świecie rodzi się też każdego dnia o ponad dwie trzecie mniej dzieci z HIV niż w 2000 roku.

HIVAIDS w dalszym ciągu dotykają w większości kobiety, które stanowią ponad połowę z 38.4 miliona chorych na całym świecie. W Afryce Subsaharyjskiej 63% osób nowo zakażonych HIV w 2021 roku to kobiety i dziewczynki.

Zaczynamy od podstaw, zapewniając każdej ciężarnej kobiecie dostęp do testu na HIV oraz, jeśli jest potrzeba, leczenie i doradztwo w trakcie ciąży, porodu i okresu karmienia. Dzieci, które rodzą się bez HIV, trzeba objąć ciągłymi działaniami edukacyjnymi i profilaktycznymi przez cały okres dojrzewania i dorosłość. Zapobieganie AIDS wśród młodych ludzi odgrywa kluczową rolę w zwalczaniu choroby.

— Luisa Engel, szefowa działu strategii i działania w (RED)

Dlatego fundusz zapewnia kobietom profilaktykę, testy, konsultacje, programy leczenia i usługi zdrowotne w zakresie zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego. Luisa Engel, która stoi na czele działu strategii i działania w (RED), nazywa takie podejście „etapowym”.

Kolejny cel: walka z COVID-19

W miejscach, gdzie HIV jest szczególnie powszechny, masy ludzi z deficytem odporności obawiają się dodatkowo koniecznych dla nich wizyt w szpitalach ze względu na ryzyko infekcji koronawirusem — mówi Engel. — Jeśli nie mają oni dostępu do lekarstw antyretrowirusowych, chorują. A im bardziej chorują, tym bardziej są podatni na zakażenie oportunistyczne i na COVID-19.

Dochody ze sprzedaży produktów (PRODUCT)RED pomogły opłacić niezbędny sprzęt i usługi medyczne, jak na przykład dodatkowe ustalanie kontaktów zakaźnych w RPA, sprzęt ratunkowy w Ghanie czy motory do dostarczania lekarstw na HIV społecznościom w Zambii, które straciły dostęp do opieki medycznej przez COVID-19.

Co jeszcze możesz zrobić?

Możesz też pomóc w promowaniu akcji, instalując na swoim Apple Watchu jedną z siedmiu tarcz pasujących do paska z edycji (PRODUCT)RED. Tarcze są dostępne za darmo na apple.com/product-red.

To sytuacja kryzysowa, o której nie wolno nam zapomnieć — mówi Engel. — Celem (RED) jest nie tylko zebranie funduszy, lecz także budowanie świadomości i sprawienie, by ludziom łatwiej było zaangażować się w pomoc.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Polska