W odpowiedzi na potrzebę zamawiania przejazdów z kobietami i dla kobiet, firma rozpoczęła program mający na celu zachęcenie kierowczyń do dołączania do platformy.
Już od lipca kierowczynie Ubera mogą wybierać, czy chcą otrzymywać zlecenia wyłącznie od kobiet. Tylko Polsce z wykorzystaniem tej usługi odbyło się już ponad 8.000 przejazdów, a w tym czasie do platformy dołączyło kilkaset nowych kierowczyń. Bezpieczeństwo użytkowników — pasażerów, pasażerek oraz współpracujących z platformą kierowców i kierowczyń — jest dla Ubera najważniejsze. Firma nieustannie wprowadza dodatkowe funkcje oraz procedury w celu poprawy bezpieczeństwa przejazdów, prowadzi działania edukacyjne oraz zachęca do zgłaszania wszelkich nagłych zdarzeń.
Przeczytaj także: W aplikacji mobiWawa kupisz bilet długookresowy WTP
Na podstawie rozmów z kierowczyniami, Uber wprowadził produkt pozwalający im oferować przejazdy wyłącznie dla kobiet. Opcję tę można dowolnie włączać (np. w nocy) oraz wyłączać, w zależności od potrzeb.
Produkt “women riders preference” koncentruje się na łączeniu kierowczyń z pasażerkami, dlatego, jeśli przejazd zostanie zamówiony przez kobietę dla kogoś innego, kierowczyni może odmówić wykonania usługi.
Komfort dla wszystkich
Wdrożenie nowej funkcji, to jedno z wielu działań mających na celu zwiększenie liczby kierowczyń współpracujących z platformą i zmniejszenie dysproporcji płci za kółkiem. Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że kobiety stanowią około 40 proc. polskich kierowców, jednak udział kierowczyń na platformie nie przekracza 10%. Wśród pasażerów liczba kobiet i mężczyzn jest mniej więcej proporcjonalna.
Liczba kierowczyń dla platformie jest zdecydowanie niższa niż w przypadku kierowców. Wprowadzenie nowej funkcji to pierwszy krok w kierunku zmiany tej proporcji, a tym samym zapewnienia większego komfortu podróżowania obu stronom – zarówno pasażerkom, jak i kierowczyniom — mówi Iwona Kruk, rzeczniczka prasowa Uber.
Pilotażowa wersja produktu została uruchomiona już 4 lata temu w Arabii Saudyjskiej i cieszy się dużą popularnością. W Europie Centralnej i Środkowej możliwość wyboru pasażerek mają kierowczynie w Polsce, Czechach i Rumunii.
Produkt został wdrożony w lipcu i od tego czasu jest chętnie testowany przez kierowczynie. W Polsce wykonano już ponad 8 000 przejazdów dzięki tej funkcji.
Bezpieczeństwo przejazdów jest priorytetem dla Uber. Przejazdy oferowane za pośrednictwem Uber są realizowane przez licencjonowanych partnerów, którzy muszą spełnić szereg wymagań, aby dołączyć do platformy.
Od początku działalności w Polsce firma podnosi poprzeczkę w obszarze bezpieczeństwa dla całej branży. Już kilka lat temu, Uber jako pierwsza platforma na rynku wprowadził system weryfikacji kierowców w czasie rzeczywistym, a także jako jedyna platforma na ma specjalny, dedykowany zespół do współpracy z organami ścigania oraz zdrowia publicznego – LERT, złożony z byłych funkcjonariuszy służb mundurowych. Ponadto, w Centrum Bezpieczeństwa Uber, w Krakowie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zespół specjalistów przyjmuje i rozwiązuje zgłoszenia pasażerów oraz kierowców dotyczące incydentów związanych z bezpieczeństwem.
Firma nawiązała również współpracę z Centrum Praw Kobiet, w ramach której ekspertki CPK odwiedziły Centrum Uber w Krakowie i zapoznały się z procesami oraz standardami stosowanymi przez Uber w zakresie bezpieczeństwa. W ramach wspólnych działań z CPK oraz Komendą Główną Policji, przeprowadzono w ostatnim czasie m.in szkolenie dla partnerów flotowych oraz wdrożono obowiązkowe szkolenia dla kierowców.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Uber