Członkowie zespołu Stadia będą „kontynuować tę pracę” w innych działach Google – usługa od 2023 roku kończy swój żywot.
Firma Google zamyka swoją usługę gier w chmurze Stadia. Usługa będzie dostępna dla graczy do 18 stycznia 2023 roku. Google zwróci środki za cały sprzęt Stadia kupiony w Google Store, a także za wszystkie gry i dodatki kupione w sklepie Stadia. Google spodziewa się, że te zwroty zostaną zrealizowane w połowie stycznia. Usługa została udostępniona w Polsce niespełna dwa lata temu – w grudniu 2022 roku.
Kilka lat temu uruchomiliśmy również usługę gier konsumenckich, Stadia – powiedział wiceprezes Stadia i GM Phil Harrison w poście na blogu. Podejście Stadia do strumieniowego przesyłania gier dla konsumentów opierało się na mocnych fundamentach technologicznych, ale nie zyskało ono wśród użytkowników oczekiwanej popularności, więc podjęliśmy trudną decyzję o rozpoczęciu likwidacji naszej usługi przesyłania strumieniowego Stadia.
Pracownicy zespołu Stadia zostaną rozdzieleni do innych części firmy. Harrison mówi, że Google widzi możliwości zastosowania technologii Stadia w innych produktach Google’a, takich jak YouTube, Google Play i działaniach AR, a firma planuje również „udostępnić ją partnerom branżowym, co jest zgodne z tym, gdzie widzimy przyszłość gra na czele” – napisał.
Google szczegółowo opisało niektóre z niuansów zamknięcia w FAQ. Zwroty pieniędzy będą automatycznie dokonywane w sklepach Google i Stadia i użytkownicy nie będą musieli zwracać żadnego sprzętu. Subskrypcje Stadia Pro nie będą kwalifikować się do zwrotu pieniędzy, ale w okresie wyłączenia użytkownicy nie zostaną obciążeni i będą mieć dostęp do gier, z których mogli korzystać jako użytkownicy Pro, dopóki wszystko się nie zakończy. Google zamknął sklep Stadia, więc nie można kupować gier ani dokonywać transakcji w grach.
Stadia praktycznie od początku boryka się z plotkami o jej upadku
Los usługi Stadia był przesądzony już od jakiegoś czasu, ostatnio. Na przykład Logitech ogłosił w zeszłym tygodniu swój nowy handheld do gier w chmurze – a Stadia była jedną z niewielu usług gier w chmurze, o których nie wspomniano. Ale Stadia praktycznie od samego początku boryka się z plotkami o jej upadku. Google ma zwyczaj zabijania projektów zaledwie kilka lat po ich uruchomieniu, a Stadia, usługa gier w chmurze firmy z kilkoma powiązaniami w branży gier, wydawała się głównym kandydatem do szybkiego upadku.
W zeszłym roku krążyły plotki, że usługa zniknie po tym, jak liczba gier wydanych na platformę zmalała, a firma zamknęła swoje wewnętrzne studia tworzenia gier. Kiedy te plotki pojawiły się ponownie w tym roku, Google upierało się, że Stadia nie zostanie zamknięta. „Możemy zapewnić, że zawsze pracujemy nad wprowadzaniem większej liczby świetnych gier na platformę i Stadia Pro” – napisała firma w tweecie. Co było prawdą… aż do dzisiaj.
Microsoft, który również dużo zainwestował w gry w chmurze, odmówił komentarza. Nvidia (która tworzy usługę gier w chmurze GeForce Now) i AT&T (która wykorzystała technologię Stadia do zasilania kilku wersji próbnych gier) jeszcze się nie wypowiedziały.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Google | The Verge