Hyundai faktycznie buduje ten dziki pojazd!

Przegubowe nogi Elevate umożliwiają wstawanie i chodzenie po przeszkodach, którym nie dałyby rady zwykłe pojazdy terenowe.

Project Elevate – Hyundai | New Horizons Studio
Project Elevate – Hyundai | New Horizons Studio

Widzimy wiele zwariowanych pojazdów koncepcyjnych, ale niewiele z nich jest tak zwariowanych, jak Ultimate Utility Vehicles Hyundaia ze swoimi zrobotyzowanymi nogami. Ale firma podchodzi bardzo poważnie do budowy Project Elevate, który ma powstać w Montanie. New Horizons Studio otrzyma w ciągu najbliższych pięciu lat około 20 mln USD i zatrudni około 50 osób. Zlokalizowana w Kampusie Innowacji Uniwersytetu Stanowego Montana w Bozeman w stanie Montana, będzie „jednostką skoncentrowaną na rozwoju pojazdów o najwyższej mobilności” – rozpoczynając od dwóch projektów, inspirowanych pojazdem autonomicznym TIGER i UMV z załogą Elevate – ten ostatni będzie dwumiejscowy.

Zobacz też: Koszący Willow X ma ramiona do wyrywania chwastów i zbierania warzyw!

Celem jest zbudowanie najbardziej niepowstrzymanych pojazdów terenowych na rynku. W związku z tym będą one miały cztery elektrycznie napędzane koła, każde zamontowane na dziwacznych przegubowych nogach. Te potężne nogi robota mogą zginać się lub obracać „w biodrach, kolanie i kostce”, a także w pełni obracać kołami. Są w stanie podnosić lub opuszczać te pojazdy, przeskakiwać nad przedmiotami, wchodzić i schodzić ze stromych zboczy oraz precyzyjnie umieszczać koła na najtrudniejszych nawierzchniach.

Częścią wyzwania będzie tutaj opracowanie zestawu czujników i systemów sterowania, które będą w stanie określić, co zrobić z tymi sześcioma stopniami swobody na każdym rogu, i przekształcić te decyzje w płynną i użyteczną jazdę.

Pierwszym pojazdem będzie autonomiczna platforma inspirowana TIGEREM. Ta niewielka maszyna została stworzona jako platforma, którą można zabrać wszędzie, która może okazać się przydatna w logistyce wiejskiej, budownictwie, górnictwie, a nawet operacjach kosmicznych. Kiedy koncepcja TIGERA została po raz pierwszy ujawniona, Hyundai zasugerował, że można go podłączyć do spodu samolotu w stylu eVTOL, aby przetransportować go w gęsty, trudny obszar, wysadzić i wysłać do zakończenia trudnych misji, zanim zostanie odebrany ponownie.

Zobacz, co potrafi pojazd Ultimate Mobility TIDER od Hyundaia:

Drugim projektem będzie dwumiejscowa wersja Elevate, a Hyundai postrzega to bardzo jako maszynę ratowniczą do wjeżdżania na zdewastowane obszary i transportu rannych – tam, gdzie inne pojazdy nie dałyby sobie rady.

Fabryka w Montanie o powierzchni od 1100 do 1400 m² ma zapewnić bezpośredni kontakt z naukowcami i profesorami w odpowiednich dziedzinach, a jednocześnie będzie blisko skarbnicy tras terenowych i górzystego terenu, gdzie pojazdy te mogą być testowane w każdych warunkach. Grunt pod nowy budynek zostanie wykonany w przyszłym miesiącu. Zostanie także otwarte (prawdopodobnie tymczasowo) biuro badawczo-rozwojowe w Kampusie Innowacji.

Obejrzyj film przedstawiający „Project Elevate”:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: New Atlas | Hyundai