Pracownicy firmy Apple’a są niezadowoleni z hybrydowego modelu pracy i ze sposobu, w jaki zatwierdzane są wnioski o pracę zdalną – to może zaważyć na ich rezygnacji z pracy i giganta.
Pracownicy Apple’a twierdzą, że zatwierdzenie wniosków o pracę zdalną jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – po tym, jak firma wdrożyła nowy model hybrydowy, który będzie wymagał powrotu do biura przez trzy dni w tygodniu, począwszy od początku września. Niektórzy pracownicy twierdzą, że zrezygnują z pracy, jeśli Apple nie zmieni swojego stanowiska.
Chociaż Apple historycznie zniechęcało pracowników do pracy w domu, zdarzały się jednorazowe wyjątki od reguły, a niektóre zespoły były bardziej pobłażliwe niż inne. Teraz pracownicy mówią, że nawet te wyjątki są odrzucane. Na firmowym kanale Slack, w którym pracownicy opowiadają się za pracą zdalną, około 10 osób powiedziało, że rezygnuje z pracy w Apple z powodu polityki pracy hybrydowej lub znają innych, którzy zostali zmuszeni do odejścia. Ten kanał Slack ma obecnie ponad 6000 członków.
W ankiecie dotyczącej pracy zdalnej przeprowadzonej przez pracowników w czerwcu 36,7 proc. respondentów wyraziło obawy, że będą musieli odejść z Apple’a z powodu braku elastyczności (na pytanie odpowiedziało 1735 osób).
Plan powrotu do pracy był już punktem zapalnym w Apple, w czerwcu pracownicy napisali list, prosząc prezesa Apple Tima Cooka o ponowne zrewidowanie modelu pracy hybrydowej. Deirdre O’Brien, starszy wiceprezes ds. handlu detalicznego i HR wysłał w odpowiedzi film, w którym stwierdził, że osobista współpraca jest „niezbędna” i zauważa, że firma nie wycofa się z obecnego podejścia.
Podczas gdy pracownicy korporacyjni Apple’a z pewnością mają większą elastyczność niż pracownicy detaliczni, niektórzy twierdzą, że jest to nieporównywalne w przypadku innych dużych firm technologicznych w Dolinie Krzemowej. Twitter i Facebook ogłosiły już stałą politykę pracy z domu, a pracownicy Apple twierdzą, że zostali zalani wiadomościami rekrutacyjnymi od innych organizacji technologicznych, które wypatrują potencjalnej możliwości.
Jeden z pracowników powiedział, że obecnie korzysta z zakwaterowania zgodnie z ustawą Americans with Disabilities Act, które pozwala im pracować z domu, ale powiedziano mu, że zakwaterowanie zostanie odrzucone, gdy firma wróci do biura. „We wrześniu stracę pracę” – napisał na Slacku.
Apple zazwyczaj daje pracownikom 30 dni na znalezienie nowej pracy w firmie, jeśli ich obecny zespół odmawia zakwaterowania medycznego. Ale jeden pracownik powiedział na Slacku, że nie było żadnych wolnych stanowisk zdalnych.
Niektórzy pracownicy twierdzą, że powiedziano im, że tylko osoby z udokumentowanymi schorzeniami zostaną zatwierdzeni do stałej pracy zdalnej. Ale formularz, którego używają pracownicy Apple’a, aby poprosić o takie udogodnienia, prosi ich o udostępnienie dokumentacji medycznej firmie, co sprawiło, że niektórzy ludzie poczuli się z tym niekomfortowo.
Teraz pracownicy dyskutują, jak zwrócić uwagę szefostwu Apple’a. Niektórzy sugerowali napisanie kolejnego listu, aby powtórzyć swoje obawy, podczas gdy inni dyskutowali o rozmowie z prawnikami na temat możliwych działań prawnych.
Apple odmówiło komentarza do tej sytuacji.
źródło: The Verge | Slack