Dostęp do Facebooka i Instagrama za dostęp do Twoich danych lub kasę

Facebook i Instagram grozi pobieraniem opłat za dostęp do serwisów pod systemem iOS 14.5, chyba że podasz im swoje dane umożliwiające serwowanie reklam.

Ostrzeżenie Facebooka i Instagrama pod systemem iOS 14.5

Facebook i Instagram desperacko chcą, aby użytkownicy dali im dostęp do swoich danych i grożą naliczeniem opłat, jeśli odmówią. Począwszy od systemu iOS 14.5 na iPhone’y, aplikacje muszą prosić użytkowników o pozwolenie na śledzenie ich między aplikacjami. Facebook i Instagram grożą, że użytkownicy będą musieli płacić za dostęp usług. Ale tylko wtedy, gdy użytkownicy nie pozwolą im na śledzenie z aplikacji do aplikacji po zainstalowaniu iOS 14.5.

Po wydaniu systemu iOS 14.5 wszystkie aplikacje muszą poprosić o pozwolenie, zanim będą mogły śledzić użytkownika między aplikacjami a witrynami internetowymi. To sprawia, że ​​firmy takie jak Facebook martwią się o swoje przychody z reklam i próbują wszystkich sztuczek, aby upewnić się, że ludzie pozwolą im się śledzić.

Aby pomóc ludziom podjąć bardziej świadomą decyzję, pokazujemy również własny ekran wraz z ekranem Apple’a. Zawiera więcej informacji o tym, jak używamy spersonalizowanych reklam, które wspierają małe firmy i zapewniają bezpłatne aplikacje. Jeśli zaakceptujesz monity dotyczące Facebooka i Instagrama, reklamy, które widzisz w tych aplikacjach, nie zmienią się. Jeśli odmówisz, nadal będziesz widzieć reklamy, ale będą one mniej istotne dla Ciebie. Wyrażenie zgody na te monity nie skutkuje gromadzeniem przez Facebooka nowych typów danych. Oznacza to po prostu, że możemy nadal zapewniać ludziom lepsze doświadczenia.

Te ekrany rażąco sugerują, że użytkownicy mogą „pomóc w utrzymaniu bezpłatnego Facebooka i Instagrama” poprzez zezwolenie na reklamy. To z kolei sugeruje, że spadek przychodów z reklam może spowodować, że w przyszłości firmy będą pobierać opłaty za dostęp do serwisów.

Warto również zauważyć, że zasady App Store’a zabraniają aplikacjom oferowania zachęt dla użytkowników, aby umożliwić ich śledzenie. Nie jest jasne, czy Facebook i Instagram łamią tę zasadę, czy nie, ale takie postawienie sprawy jest bardzo jasne.

źródło: iMore