Plan aktualizacji gry „Cyberpunk 2077”, przeprosiny i obietnica jakości

CD Projekt RED opublikowało obietnicę zapewnienia jakości „Cyberpunk 2077”, plan aktualizacji do 2022 roku oraz tłumaczy skąd wzięły się dotychczasowe różnice w wersjach gry.

Marcin Iwiński (CD Projekt Red)

W opublikowanym wczoraj wpisie na stronach gry Cyberpunk 2077, Marcin Iwiński (współzałożyciel CD Projekt RED i CEO) pisze o tym, że firma zobowiązuje się do naprawy błędów i zawieszeń gry, oraz że będzie kontynuować prace nad poprawkami dla Cyberpunka 2077 w przyszłych aktualizacjach, żeby użytkownicy mogli cieszyć się grą niezależnie od platformy. Iwański poinformował również o planach rozwoju tytułu, w tym o planowanych aktualizacjach/poprawkach, darmowych DLC i nie tylko. 

Poniżej znajdziesz wyjaśnienie współzałożyciela CD PROJEKTU jak wyglądały dni poprzedzające premierę Cyberpunka 2077 i perspektywę firmy na sytuację związaną z grą na konsolach poprzedniej generacji. Nagranie zostało przygotowane w języku angielskim i ma ono w pełni odzwierciedlać przesłanie CDPR. Napisy w pozostałych językach zostały dodane dla wygody widzów. 

Zamieszczam także opublikowane Pytania i odpowiedzi związane z ostatnimi wydarzeniami i nieporozumieniami wokół gry Cyberpunk 2077.

Skąd wzięła się tak ogromna różnica w wersjach na PC i konsole starej generacji?

Cyberpunk 2077 to ogromny projekt, który zawiera w sobie mnóstwo specjalnie przygotowanych obiektów, współzależnych systemów i mechanik. W tej grze wszystko to nie jest rozrzucone na płaskim terenie, gdzie moglibyśmy odciążyć nieco sprzęt, tylko skupione na obszarze dużego miasta, w którym ekran wczytywania niemal się nie pojawia. Już samo to było wyzwaniem, ale my jeszcze dodatkowo utrudniliśmy sobie pracę, chcąc dopilnować, by gra wyglądała oszałamiająco na PC, a dopiero potem dostosować ją do konsol – zwłaszcza tych starej generacji. To było nasze główne założenie. Na początku nie wydawało się ono zresztą specjalnie trudne. Wiedzieliśmy, że możliwości sprzętu się różnią, ale myślę, że czas pokazał jak bardzo nie doceniliśmy tego wyzwania.

Co sprawiło, że tworzenie gry na konsole było aż tak trudne?

Głównym wyzwaniem była nieustanna potrzeba ulepszania naszego systemu strumieniowania danych na potrzeby starszych konsol. Strumieniowanie odpowiada za „podawanie” silnikowi zarówno tego, co widać na ekranie, jak też samych mechanik gry. Miasto jest gęsto upakowane zawartością, a przepustowość dysków konsol starej generacji jest, jaka jest, więc ciągle mieliśmy z tym problemy.

Nie testowaliście gry na konsolach starej generacji aby upewnić się, że zapewnia dobre doświadczenia?

Testowaliśmy. Ale okazuje się, że nasze testy nie ujawniły wielu błędów, z którymi gracze zetknęli się podczas gry. Zbliżając się do premiery, każdego dnia widzieliśmy znaczącą poprawę i naprawdę wierzyliśmy, że aktualizacja premierowa załatwi sprawę.

Skąd różnica czasowa w recenzjach gry na PC i konsole?

Klucze do wersji recenzenckich na PC zaczęliśmy rozsyłać w pierwszym tygodniu grudnia. W dniu premiery, 10 grudnia, mieliśmy naprawdę dobry start jeśli chodzi o recenzje wersji PC i, mimo że nie było idealnie, jest to wersja gry z której jesteśmy bardzo dumni. W tym samym czasie kiedy wysyłaliśmy kody recenzenckie do wersji PC wciąż ciężko pracowaliśmy nad poprawą jakości gry na konsolach starej generacji. Każdy dodatkowy dzień pracy nad premierową aktualizacją dawał widoczne efekty. Dlatego zaczęliśmy rozsyłać klucze do wersji recenzenckiej na konsole dopiero 8 grudnia, czyli później niż początkowo zakładaliśmy. 

Co zrobiliście aby poprawić grę od dnia premiery?

Od premiery, naszym głównym celem było poprawienie błędów w Cyberpunku 2077. Do tej pory wypuściliśmy trzy hotfixy poprawiające grę, ale to dopiero początek.

Jakie są wasze dalsze plany na naprawę Cyberpunka 2077?

Cała nasza uwaga jest skupiona na naprawie błędów i zawieszeń gry, które doświadczają gracze na wszystkich platformach. Możecie spodziewać się kolejnych aktualizacji — mniejszych i większych, które będą się pojawiać w regularnych odstępach czasu. Pierwsza z tych aktualizacji pojawi się w ciągu najbliższych 10 dni, a kolejna, obszerniejsza, będzie gotowa w kolejnych tygodniach. Nasze plany związane z rozwijaniem Cyberpunka długoterminowo nie uległy zmianie i zamierzamy pracować nad kolejnymi aktualizacjami poprawiającymi rozgrywkę dla wszystkich graczy na PC i konsolach.

Cyberpunk 2077 - plan aktualizacji do 2022 roku
Cyberpunk 2077 – plan aktualizacji do 2022 roku

Zapowiedzieliście darmowe DLC do gry na “początek 2021 roku”. Czy ta data ulegnie zmianie, ze względu na poprawki?

Podobnie jak w przypadku Wiedźmina 3 wciąż planujemy wypuszczenie darmowej zawartości do gry. Jednakże, postanowiliśmy skupić się najpierw na najważniejszych poprawkach i aktualizacjach. Darmowe DLC wydamy później — więcej informacji na ten temat pojawi się w nadchodzących miesiącach.

Kiedy możemy się spodziewać aktualizacji next-genowej do Cyberpunka 2077?

Osoby, które grają na konsolach nowej generacji w trybie kompatybilności wstecznej nadal mogą spodziewać się darmowej aktualizacji do standardu Xbox Series X|S i PlayStation 5 w 2021 roku. Celujemy w drugą połowę roku i ujawnimy więcej informacji jak tylko będziemy na to gotowi.

Czy zmuszacie pracowników do pracy po godzinach aby przygotować łatki?

Zespół pracuje nad poprawkami do gry bez potrzeby jakichkolwiek obowiązkowych nadgodzin. Unikanie crunchu w naszych przyszłych projektach to jeden z naszych najwyższych priorytetów.

Kiedy gra wróci do PlayStation Store?

Pracujemy nad poprawkami i aktualizacjami i współpracujemy z Sony, aby Cyberpunk 2077 wrócił do PlayStation Store najszybciej jak to możliwe.

Jaki jest status inicjatywy Help Me Refund?

Wszystkie idzie zgodnie z planem, pierwsza fala zwrotów kosztów została już wysłana.

źródło: Cyberpunk 2077