Według nowego raportu App Annie wydatki na aplikacje mobilne w sklepie App Store (iOS) w 3 kw. 2020 r. wzrosły o 20 proc. r/r, wzrósł także czas spędzony w aplikacjach.
Użytkownicy smartfonów i tabletów (iOS i Android) na całym świecie pobrali w sumie 33 miliardy nowych aplikacji i wydali na nie rekordową kwotę 28 miliardów dolarów w okresie, w którym na życie konsumentów duży wpływ miały blokady i środki dystansowania społecznego w odpowiedzi na trwający globalny kryzys zdrowotny. W lipcu, sierpniu i wrześniu użytkownicy spędzili również ponad 180 miliardów godzin, korzystając z aplikacji każdego miesiąca, co oznacza 25-procentowy wzrost rok do roku.
Pobrania ze sklepu Google Play wzrosły o 10 proc. rok do roku i stanowiły 25 miliardów z łącznie 33 miliardów nowych pobrań w ciągu kwartału. W tym czasie pobrano prawie 9 miliardów aplikacji na iOS-a, co oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku. Aplikacje niezwiązane z grami w Google Play stanowiły 55 proc. pobrań, podczas gdy na iOS-ie stanowiły 70 proc. pobrań.
Dwa największe rynki pod względem pobrań na iOS-a to Stany Zjednoczone i Chiny, przy czym Indie i Korea Południowa również odnotowały znaczny wzrost. Gry, zdjęcia i wideo oraz rozrywka były najpopularniejszymi kategoriami pobierania w pięciu kolejnych kwartałach oraz pod względem wydatków konsumenckich.
W przypadku iOS-a wydatki na aplikacje wzrosły o 20 proc. rok do roku do 18 miliardów dolarów, podczas gdy Google Play odnotował 35-proc. wzrost rok do roku do ponad 10 miliardów dolarów. Wzrost liczby subskrypcji spowodował również, że aplikacje inne niż gry stanowią 35 proc. wydatków na iOS-a i 20 proc. w Google Play. Stany Zjednoczone i Japonia były głównymi rynkami zbytu na aplikacje konsumenckie w obu sklepach.
Pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników Facebook zajął miejsca od 1. do 4. pozycji, odpowiednio z aplikacjami: Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram. Kolejnymi najczęściej używanymi aplikacjami były Amazon, Twitter, Netflix, Spotify, TikTok, a następnie Telegram. Tymczasem najwyższe wydatki konsumentów były w Tinderze, a następnie w TikToku, YouTubie i Disney+.
Raport App Annie w dużej mierze odzwierciedla raport Sensor Tower opublikowany na początku tego miesiąca, w którym stwierdzono, że Apple App Store zarobił dwa razy więcej niż sklep Google Play w trzecim kwartale 2020 roku.
źródło: App Annie | MacRumors