Sklep App Store ma prawie dwa razy większe przychody niż sklepa Google Play w trzecim kwartale 2020 roku – pomimo boomu na instalacje aplikacji na Androida.
Według najnowszych danych Sensor Tower, w 3. kwartale 2020 roku przychody generowane przez sklep z aplikacjami App Store firmy Apple są po raz kolejny prawie dwa razy wyższe w stosunku do przychodów Google Play. Powołując się na wstępne szacunki własnego rozwiązania Store Intelligence, Sensor Tower informuje, że wydatki użytkowników na zakupy w aplikacjach, subskrypcje i jednorazowe zakupy aplikacji wzrosły do 19 miliardów dolarów na całym świecie w App Storze, co oznacza wzrost o 31% rok do roku. Dla porównania, sklep Google Play odnotował wzrost o 34% w tym samym okresie do 10,3 miliarda dolarów netto.
Ogólnie rzecz biorąc, nabywcy aplikacji wydali o 32% w porównaniu do 22,2 mld USD wygenerowanych przez oba sklepy z aplikacjami w trzecim kwartale 2019 roku, podczas gdy liczba instalacji wzrosła o 23,3%, osiągając 36,5 mld.
Jak zwykle, większość globalnych przychodów Apple’a została osiągnięta przy znacznie mniejszą liczbą instalacji. App Store zanotował wzrost o 2,5% z szacunkową liczbą 8,2 miliarda instalacji, podczas gdy sklep Google Play odnotował wzrost z 28,3 miliardami instalacji, o 31% więcej niż rok wcześniej. Pomimo ogromnego wzrostu liczby instalacji, po raz pierwszy, Android pozostaje daleko w tyle za iOS-em jako platformą generującą pieniądze.
Sensor Tower stwierdził, że trwająca pandemia koronawirusa nadal pozytywnie wpływa na rynek aplikacji mobilnych – zjawisko po raz pierwszy zaobserwowane pod koniec drugiego kwartału lipca.
TikTok był w trzecim kwartale najlepiej zarabiającą aplikacją mobilną niż jakakolwiek inna gra czy apka, za nią plasowały się YouTube, Tinder, Tencent Video i Disney +. TikTok prowadził również w rankingu liczby instalacji, a Facebook, Zoom, WhatsApp i Instagram wyciągają z tego wnioski.
Gry odnotowały podobny wzrost w tym kwartale, a łączne wydatki wzrosły o 26,7%, osiągając 20,9 mld USD. App Store był liderem w tej kategorii i wygenerował 12,4 miliarda dolarów z wydatków na gry, co oznacza wzrost o 24% rok do roku. Google Play wygenerował 8,5 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 30,8% w porównaniu z rokiem.
Raport Sensor Tower to jedynie oszacowanie faktycznej sprzedaży. Apple nie ujawnia danych ze swojego sklepu App Store.
źródło: Sensor Tower | AppleInsider