Cyfrowy Polsat podsumowuje 2 kw. 2020 r.

Świetne wyniki operacyjne, finalizacja zakupu Interia.pl, rozwój sieci 5G, start oferty fotowoltaiki pod marką ESOLEO.

Grupa Cyfrowy Polsat, mimo wprowadzonego wiosną w kraju stanu epidemii, zakończyła II kwartał ze stabilnymi wynikami, zgodnymi z oczekiwaniami rynku. Sprawnie dostosowała działalność operacyjną spółek do panującej sytuacji oraz przekazała około 30 mln złotych na wsparcie społeczeństwa i służby zdrowia. Wśród najważniejszych wydarzeń znalazły się m.in.: szybka finalizacja zakupu Interia.pl, która pozwoli mocniej wejść na rynek Internetu, rozpoczęcie działalności na rynku fotowoltaiki pod nową marką ESOLEO oraz kontynuacja budowy nowoczesnej sieci 5G w unikalnym paśmie 2,6 GHz TDD. Przychody Grupy wyniosły 2,86 mld zł, skorygowana EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto wzrósł do poziomu 291 mln zł.

Pierwszą w Polsce komercyjną sieć 5G na częstotliwości 2,6 GHz TDD Polkomtel, operator sieci Plus, uruchomił 11 maja br. Sieć ponad 100 nadajników działa na obszarze 7 polskich miast – Warszawy, Gdańska, Katowic, Łodzi, Poznania, Szczecina i Wrocławia. Kolejnym etapem rozwoju 5G Plusa w Polsce jest objęcie zasięgiem 5G całej Warszawy oraz okolicznych miejscowości, gdzie powstaje ponad 600 kolejnych stacji 5G. Operator sukcesywnie rozszerza ofertę smartfonów i routerów pracujących w tej technologii.

8 lipca br. Grupa Polsat sfinalizowała umowę zakupu Grupy Interia. To inwestycja strategiczna, która przyczyni się do zajęcia przez Grupę Polsat istotnej pozycji w Internecie – wzmocni jej pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online, będzie dodatkowym kanałem dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych przez Grupę i stanowi doskonały kanał komunikacji z obecnymi i przyszłymi klientami.

Z kolei 21 lipca br. Grupa Polsat wprowadziła do oferty instalacje fotowoltaiczne pod nową marką ESOLEO. Są one oferowane przez należącą do Grupy firmę Alledo, która posiada wieloletnie doświadczenie na rynku fotowoltaicznym w Polsce. Oferta ESOLEO to szereg korzyści: mniejsze rachunki za prąd, sprzęt od renomowanych producentów, kompleksowe zajęcie się formalnościami, przygotowanie projektu, pomoc w uzyskaniu kredytu przy zerowym wkładzie własnym, szybki montaż oraz możliwość skorzystania z dotacji. Z ofertą ESOLEO można zapoznać się na terenie całej Polski w ponad 1000 punktach sprzedaży i obsługi klienta Plusa i Cyfrowego Polsatu, a także na stronie www.esoleo.pl i specjalnej infolinii 222 136 222.

Grupa Cyfrowy Polsat w 2Q 2020 roku - infografika

Grupa Polsat od początku trwania epidemii podjęła szereg inicjatyw prospołecznych oraz wprowadziła wiele udogodnień dla klientów, aktywnie włączając się w walkę z koronawirusem. Angażowała się w działania na wielu polach, wspierając służbę zdrowia, edukację, dzieci wykluczone cyfrowo, seniorów, a także zapewniała rozwiązania milionom swoich klientów i tysiącom pracowników.

Zygmunt Solorz i Grupa Polsat przeznaczyli łącznie ponad 30 milionów złotych na ten cel, a wśród przeprowadzonych wspólnie z Fundacją Polsat działań znalazły się m.in.: zakup 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną za kwotę ponad 16 milionów złotych, przekazanie 20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln złotych dla szpitali zakaźnych, zakup środków ochrony, specjalny blok reklamowy w Polsacie, a także 2200 tabletów dla dzieci wykluczonych cyfrowo.

smartDOM – ponad 2 mln klientów usług łączonych

Najważniejsze dane operacyjne (bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat) za II kwartał 2020 r.:

  • Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 130 tys. (7%) r/r do 2,028 mln, co stanowi 36% bazy klientów kontraktowych.
    • Do 6,19 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
    • Obniżka wskaźnika churn do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 6,4% w skali roku.
  • Dynamiczny przyrost liczby usług kontraktowych – o 528 tys. r/r do ok. 15 mln, a stanowią one 85,6% wszystkich świadczonych usług.
  • Stabilna baza 5,6 mln klientów kontraktowych:
    • Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 4,7% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,68 usługi z portfolio Grupy.
    • Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 3,7% r/r i wyniósł 86,5 zł.
  • Baza prepaid na poziomie ponad 2,5 mln z rosnącym ARPU w wysokości 21,4 zł.
  • Mimo bezprecedensowej sytuacji zmuszającej do zatrzymania emisji wiosennej ramówki i opóźnienia szeregu wydarzeń sportowych kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając w II kwartale wynik 23% i 23,1% w I półroczu.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu w II kwartale wyniosły 213 mln zł, w efekcie czego udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł r/r do poziomu 27,4%, a w I półroczu odpowiednio 475 mln i 27,7%.
Dane operacyjne segmentu klientów indywidualnych i biznesowych Grupy Cyfrowy Polsat w 2Q 2020 r.

Wyniki finansowe Grupy Polsat zgodne z oczekiwaniami rynku

Nasz zdywersyfikowany i bazujący na subskrypcjach model biznesowy okazał się odporny w tak niestandardowej sytuacji. Przewidywalne i stabilne strumienie przychodów od klientów zapewniły nam bardzo dobre, zgodne z oczekiwaniami analityków rynkowych wyniki finansowe. EBITDA była stosunkowo stabilna, co pozwoliło nam podjąć decyzję o poniesieniu dodatkowych  jednorazowych wydatków na walkę z pandemią w wysokości ponad 40 mln zł, z czego większość została przeznaczona na wsparcie w formie darowizn na rzecz polskiego społeczeństwa i służby zdrowia. – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat w 2Q 2020 r.

źródło: Grupa Cyfrowy Polsat