Jeśli naśladowanie jest naprawdę najszczerszą formą pochlebstw, Instagram właśnie dał TikTokowi ogromny komplement.
Podobnie jak splagiatowanie funkcji Snapchata – Instagram Stories z 2016 roku – Instagram uruchomił w tym tygodniu „Instagram Reels” – niezbyt dobrze ukrytą próbę skopiowania funkcji innego konkurenta – TikToka. Nowa funkcja pozwala użytkownikom „nagrywać i edytować 15-sekundowe klipy z dźwiękiem, efektami”, czyli tym co sprawiło, że TikTok jest dzisiaj tak popularny.
W 2016 roku Instagram uruchomił Instagram Stories, aby (skutecznie) walczyć ze Snapchatem. Instagram po raz pierwszy wprowadził historie w sierpniu 2016 roku. Były one mocno „inspirowane” jedną z najpopularniejszych funkcji Snapchat Stories z 2013 roku i stopniowo trafiły do wszystkich mediów społecznościowych a także aplikacji do przesyłania wiadomości na Facebooku.
Wszystkie funkcje historii Facebooka, tj. Instagram Stories, WhatsApp Status (który równie dobrze mógłby nazywać się Stories) i Facebook Stories szybko zyskały popularność. Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) facebookowych historii szybko przewyższyła tych korzystających ze Snapchata, udowadniając Facebookowi, że klonowanie popularnych funkcji, których pionierami są konkurenci, może być doskonałą strategią na sukces.
źródło: Statista