Już 70% witryn przeszło na indeksowanie mobilne w Google’u

Google poinformowało, że 70% witryn internetowych przeszło na indeksowanie zoptymalizowane indeksowanie pod kątem urządzeń mobilnych (mobile-first indexing) w wyszukiwarce Google.

Google mobile-first indexing (progress 70%)

Google przygotowuje się do przeniesienia wszystkich witryn na indeksowanie mobilne – firma potwierdziła, że ​​już 70% stron internetowych objętych jest tą zmianą.

Pozostałe 30% zostanie przeniesione na mobile-first indexing najpóźniej do września 2020 roku. Do tego czasu wszystkie strony WWW zostaną oficjalnie przełączone na nowy algorytm.

Jednym ze znaków, że Twoja witryna została przeniesiona indeksowanie mobilne w Google’u jest wzrost indeksowania Googlebota. Możesz to także sprawdzić w Search Console’i, gdzie status indeksowania witryny mobilnej jest wyświetlany na stronie Ustawienia (w sekcji Informacje), a także w narzędziu do sprawdzania adresów URL.

Zobacz również:

Kiedy stosować wartości atrybutu rel „sponsored” i „ugc”?

Wyświetlany może być także poniższy pop-up w prawym dolnym rogu przeglądarki, z poniższą treścią:

Twoja witryna przeszła na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych
Większość żądań indeksowania wysyłanych przez Google do Twojej witryny będzie pochodzić od robota indeksującego strony na komórki.
Data przejścia: DD miesiąc ROK

i przyciskiem Dowiedz się więcej kierującego do informacji z 4 lutego 2020 r.

Więcej informacji na temat robotów inteksujących możesz przeczytać na stronie pomocy firmy Google.

Informacja o indeksowaniu zoptymalizowanym pod kątem urządzeń mobilnych
Informacja o indeksowaniu zoptymalizowanym pod kątem urządzeń mobilnych

Na co należy zwrócić uwagę podczas optymalizacji pod kątem indeksowania na urządzeniach mobilnych:

  • treść na stronie jest taka sama w wersjach mobilnych i stacjonarnych,
  • metadane są takie same w obu wersjach,
  • dane strukturalne są takie same w obu wersjach.

Narzędzie do testowania adresów URL Google pozwala właścicielom witryn łatwo sprawdzać wersje strony na komputery i urządzenia mobilne. Dzięki temu możesz upewnić się, że Google (i odwiedzający) mogą zobaczyć identyczną treść na komputerze i urządzeniu mobilnym.

Google szczególnie zaleca, aby nie używać osobnych mobilnych adresów URL (znanych również jako „m-kropka” czy „lajt”), ponieważ mogą powodować „problemy i dezorientację” dla robotów wyszukiwarek i użytkowników. Złotym standardem indeksowania na urządzeniach mobilnych jest responsywne projektowanie stron internetowych.

Wskaźniki Open PageRank stron internetowych (luty 2020)

źródło: Official Google Webmaster Central Blog