Specjaliści od walki z piractwem telewizyjnym CANAL+ wykryli 2720 pirackich źródeł, w których nielegalnie udostępniano do obejrzenia lub pobrania cztery pierwsze odcinki serialu „Żmijowisko” i w ramach podjętych działań skutecznie usunęli z sieci 99 proc. z nich.

W ramach prowadzonych działań monitoringu sekcja do walki z piractwem telewizyjnym CANAL+ trafiła na 62 serwisy internetowe, w których piraci zamieścili w sumie 2720 plików, linków oraz odnośników do nielegalnego pobrania lub obejrzenia czterech odcinków serialu „Żmijowisko”.
Zdecydowaną większość serwisów w których doszło do wykrycia naruszeń stanowiły serwisy pirackie, serwisy hostingowe i sieci torrent, jednak piraci zamieszczali odcinki serialu również w serwisie Chomikuj.pl. Z całkowitej liczby 2720 wykrytych naruszeń, CANAL+ doprowadził do skutecznego usunięcia z sieci 2 685 z nich.
– Wysoka skuteczność cieszy, jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że to niekończąca się walka, a miejsce usuniętych źródeł po chwili zastąpią nowe. Jeśli jednak trafimy już na takie źródła, to oprócz działań zmierzających do usunięcia gromadzimy przy okazji dodatkowe materiały, które w przyszłości mogą posłużyć jako dowody w sprawach sądowych przeciwko właścicielom pirackich serwisów. Organy ścigania podchodzą do spraw o naruszenie prawa autorskiego coraz poważniej, wydając wyroki skazujące. – powiedział jeden z członków sekcji dw. z piractwem telewizyjnym CANAL+.
Sekcji dw. z piractwem telewizyjnym CANAL+ powstała kilka lat temu w odpowiedzi na rosnący problem kradzieży własności intelektualnej. Do głównych zadań sekcji należy ochrona praw autorów treści emitowanych na antenach CANAL+, wyszukiwanie i likwidowanie pirackich serwisów i źródeł udostępniających nielegalnie sygnał telewizyjny oraz walka z procederem tzw. „card sharingu”. Członkowie sekcji aktywnie wspierają również organy ścigania oraz organy administracji państwowej w realizacji działań skierowanych przeciwko osobom naruszającym prawo autorskie.
źródło: informacja prasowa

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.