Elon Musk dobrze wie, że Cybertruck Tesli ma sens…

Tesla zaprezentowała swój nowy futurystyczny pojazd elektryczny Cybertruck doskonale zdając sobie sprawę z tego, że brakuje ekologicznych pikapów.

Zaprezentowany 21 listopada 2019 roku Cybertruck Tesli wygląda co najmniej ekstrawagancko, nadrabiając wcześniejsze rozważania Elona Muska o tym, że jest „naprawdę futurystycznym cyberpunkiem, pickupem Blade Runnera”.

Chociaż konstrukcja  pojazdu z pewnością nie jest dla wszystkich, pomysł, który się za nią kryje, jest w rzeczywistości bardzo przemyślany. „Potrzebujemy teraz zrównoważonej energii. Jeśli nie mamy pickupa, nie możemy go rozwiązać ”, powiedział Musk podczas konferencji, dodając, że„ trzy najlepiej sprzedające się samochody w Ameryce to pickupy”.

I ma rację. Jak pokazuje poniższy wykres, oparty na danych opublikowanych przez National Automobile Dealer Association, pikapy stanowiły w tym roku 17,6 proc. sprzedaży lekkich pojazdów w Stanach Zjednoczonych, plasując się na drugiej pozycji po niezwykle popularnej kategorii crossoverów. Co więcej, 71,6 proc. sprzedaży „lekkich pojazdów”  zawiera także kategorię „lekkich ciężarówek”, co jeszcze lepiej ilustruje zapotrzebowanie na większe samochody elektryczne.

Może Cię zainteresować także:

Tesla ma już ponad 146 tys. rezerwacji na Cybertrucka

Elektryczna furgonetka pozwoli Tesli wejść w zupełnie nowy segment rynku, w którym potencjał oszczędności emisji jest szczególnie wysoki. Chociaż kierowcy pickupów nie są specjalnie znani z zamiłowania do pojazdów elektrycznych, wytrzymały wygląd Cybertrucka może przekonać niektórych z nich do zmiany.

Udział wsprzedaży samochodów w USA wg kategorii/rodzaju (sty-paź 2019)
Udział wsprzedaży samochodów w USA wg kategorii/rodzaju (sty-paź 2019)

źródło: Statista (1)