Według ostatnich raportów na temat liczby aktywnych smartfonów oraz liczby użytkowników na świecie wskazują, że użycie smartfonów wzrosło o 8% w ostatnim roku.
Ostatnie raporty na temat sprzedaży smartfonów – a raczej „wysłanych jednostek” – wskazują na zwolnienie na rynku tych urządzeń. Jednak wzrost konsumentów korzystających ze smartfonów wskazuje jednak na zupełnie inny, znacznie bardziej pozytywny obraz, z wzrostem użycia 8% w porównaniu do 2018 roku.
Rozwiązanie firmy Newzoo do śledzenia użytkowania smartfonów pokazuje, że w ciągu zaledwie 12 miesięcy przybyło 270 milionów aktywnie używanych smartfonów na całym świecie. Dzięki temu liczba aktywnych smartfonów na świecie wzrosła do 3,6 miliardów(stan na lipiec 2019 roku).
Sprawdź również: Sprzedaż smartfonów będzie stabilna, aż pojawi się 5G…
Istnieją wyraźne powód rozbieżności między statystykami wysyłki i użytkowania smartfonów:
- dłuższe cykle życia poszczególnych modeli smartfonów,
- mniejsze różnice między modelami (wolniejsze wprowadzanie nowych funkcji)– zarówno w przypadku flagowców jak i budżetowych modeli – konsumenci czekają na kolejną dużą innowację w smartfonach i technologiach zanim zdecydują się na wymianę smartfona.
Szacowane dane dotyczące wysyłki i sprzedaży są tradycyjną miarą udziału w rynku smartfonów, co ma sens, gdy przykładem zastosowania jest śledzenie wyników finansowych producentów smartfonów i wartości udziałów. Jednak w przypadku firm, które kontaktują się bezpośrednio z konsumentami mobilnymi – twórcami oprogramowania, wydawcami gier i tym podobnymi – dane dotyczące użytkowania mają znaczenie. W końcu konsumenci coraz rzadziej aktualizują swoje telefony, dzięki czemu dane dotyczące wysyłek i użytkowania są jeszcze bardziej rozbieżne.
Dane o wysyłanych jednostkach mają coraz mniejsze zastosowanie do określania wielkości całego rynku, a także do lokalizowania aplikacji, które odpowiadają najbardziej znanym specyfikacjom urządzeń.
Wykorzystanie smartfona a dane wysyłki smartfona. Ile smartfonów jest aktywnych?
Średnie specyfikacje urządzeń w krajach rozwijających się, takich jak Indie, Indonezja i Brazylia, różnią się bardzo od specyfikacji na bardziej rozwiniętych rynkach, takich jak USA i Chiny. Dlatego uniwersalne podejście do tworzenia aplikacji jest niemożliwe. Z tego powodu w ubiegłym roku kilka firm wypuściło wersje swoich gier i aplikacji o niższej specyfikacji „Lite”.
Zobacz jak przedstawia sie liczba aktywnych użytkowników smartfonów na świecie w podziale na regiony:
Przykłady obejmują PUBG MOBILE LITE, Uber Lite i Booking.com Lite. Tymczasem aplikacje społecznościowe i komunikacyjne, takie jak Facebook i Skype, obsługują aplikacje Lite od lat. Choć wydaje się, że dotychczasowe wyniki były niejednoznaczne, rośnie liczba płacących użytkowników mobilnych w tych krajach, co oznacza, że czerpanie korzyści z tych rynków – i pilnowanie najczęściej używanych urządzeń ma coraz większe znaczenie dla przyszłego rozwoju wielu firm.
Sprawdź, czy prognozy z 2014 roku się sprawdziły:
źródło: Newzoo (1)