Według najnowszego raportu Total Audience Report firmy Nielsen telewizja jest nadal najczęściej używanym medium elektronicznym wśród dorosłych mieszkańców USA.
Amerykanie w wieku 18 lat i starsi spędzają średnio prawie 4,5 godziny dziennie na oglądaniu telewizji, wciąż pokonując 3 godziny interakcji ze smartfonem każdego dnia…
Chociaż te odane z pewnością pokazują, że telewizja jest nadal aktualna i nie należy jej przedwcześnie skazywać na straty, bliższe spojrzenie ujawnia trend, który może na dłuższą metę oznaczać zgubę dla sieci telewizyjnych.
Według ustaleń Nielsena (Total Audience Report) wydaje się, że istnieje luka pokoleniowa w konsumpcji telewizji. Podczas gdy osoby w wieku 50 lat i starsze spędzają przed telewizorem prawie 6 (w wieku 50-64 lata) i ponad 7 godzin (w wieku 65+), młodsi dorośli widzowie oglądają znacznie mniej telewizji.
Chociaż część tej różnicy można wyjaśnić tym, że wiele osób w wieku powyżej 65 lat jest na emeryturze, a tym samym ma więcej czasu na oglądanie telewizji, a młodsze osoby częściej korzystają z usług przesyłania strumieniowego, takich jak Netflix i Amazon Prime Video. oglądania „tradycyjnej” telewizji prawdopodobnie również odgrywa w tym rolę.
źródło: Statista – The Generation Gap in TV Consumption