Aplikacja Netflix na urządzenia z systemem iOS już nie obsługuje technologii AirPlay z powodu „ograniczeń technicznych”.
Aplikacja Netflix na iPhone’a i iPada nie obsługuje już technologii AirPlay, która umożliwiała przesyłanie obrazu z urządzenia mobilnego na telewizor z podłączonym Apple TV. Nie jest to chwilowy błąd, bowiem na oficjalnej stronie pomocy technicznej Netfliksa ta informacja została potwierdzona.
Według serwisu Netflix, AirPlay nie jest już obsługiwany przez iPhone’a, iPada lub iPoda touch ze względu na „ograniczenia techniczne”. Nie ma tam jednak żadnych szczegółów na temat tych ograniczeń i z czego one wynikają? Przy próbie połączenia z Apple TV za pomocą AirPlay (z Centrum sterowania) po chwili pojawia się komunikat błędu: Nie można odtworzyć tytułu. Spróbuj ponownie później. (AVF:11800;OS:12926;).
Co ciekawie, jeśli zalogujemy się na swoje konto, to w pomocy technicznej pojawi się komunikat, z informacja, że Nie można odtworzyć tytułu. Spróbuj ponownie później (30103). Jak czytamy na stronie pomocy: Zazwyczaj oznacza to, że konieczne jest odświeżenie pewnych informacji zapisanych w urządzeniu. Aby rozwiązać ten problem, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami…
Ta funkcja jest dostępna od 2013 roku i działała aż do tego tygodnia. Aplikacje Netflix są dostępne na Apple TV, konsolach, smart TV, urządzeniach iOS i innych, więc nie ma potrzeby korzystania z AirPlay do oglądania treści ze smartfona na telewizorach, ale są przypadki, w których AirPlay było wygodnym rozwiązaniem.
Jak podaje serwis macRumors, rzecznik Netfliksa wyjaśnił decyzję firmy o zaprzestaniu wsparcia dla AirPlay na urządzeniach z systemem iOS, przypisując to wdrożeniu obsługi AirPlay na urządzeniach innych firm i niemożności ich rozróżnienia. Gigant streamingu chce mieć pewność, że użytkownicy mają najlepsze doświadczenia z korzystania z platformy na każdym urządzeniu, z którego korzystają. Dzięki wsparciu AirPlay dla urządzeń innych firm, nie ma sposobu na odróżnienie urządzeń (co jest Apple TV, a nim nie jest) dlatego zdecydowano się zaprzestać obsługi technologii AirPlay, aby zapewnić najwyższy standard jakości. Użytkownicy w dalszym ciągu mogą korzystać z aplikacji przeznaczonej na Apple TV. i innych urządzeniach,
Netflix w ostatnich miesiącach dokładał starań, aby lepiej chronić swoje treści. W grudniu Netflix przestał zezwalać klientom na rejestrację w serwisie Netflix za pomocą aplikacji iOS. Reed Hastings (dyrektor generalny Netflixa) potwierdził niedawno, że Netflix nie planuje być częścią planów telewizyjnych Apple’a i powiedział, że Netflix nie jest zainteresowany oferowaniem treści na alternatywne sposoby.
Informacja ze strony pomocy technicznej Netfliksa:
Przeczytaj także:
źródło: Netflix via MacRumors