Dzienna liczba użytkowników Stories w social mediach (4Q 2018)

Aplikacje Facebooka dominują pod względem dziennej liczby użytkowników korzystających z historii (Stories) na Instagramie, WhatsAppie czy Facebooku – Snapchat stoi w miejscu…

Wykres: DAU użytkowników Social Media Stories (4Q 2018)

Dzienna liczba aktywnych użytkowników Social Media Stories (4Q 2018)

Facebook ostrzegł inwestorów przed spowolnieniem wzrostu przychodów, ale nie oznacza to, że wszystko spowolniło w imperium mediów społecznościowych firmy. Jednym z powodów ostrzeżenia firmy o spowolnieniu wzrostu przychodów w kolejnych kwartałach jest powodzenie stosunkowo nowego formatu Stories na platformach Facebooka.

Po raz pierwszy wprowadzony na Instagramie w sierpniu 2016 r., format Stories był mocno „inspirowany” jedną z najpopularniejszych funkcji Snapchata i stopniowo trafił do wszystkich aplikacji społecznościowych i komunikacyjnych Facebooka.

Użytkownicy komunikatorów mobilnych i aplikacji Facebooka mogą korzystać z historii na Instagramie, Facebooku, czy WhatsAppie i wszystkie samodzielnie przewyższają historie na Snapchacie pod względem liczby dziennych użytkowników.



Rosnąca liczba użytkowników historii stanowi nowe wyzwanie dla Facebooka, ponieważ nie jest jasne, czy na nowym formacie można zarabiać tak skutecznie, jak w kanałach informacyjnych.

Przeczytaj także: Liczba użytkowników Facebooka, Instagrama i Messengera w Polsce (11/2018)

Jednym z wyzwań, przed jakimi stoją marketerzy, jest dotrzymywanie kroku konsumentom – powiedziała w zeszłym tygodniu dyrektor generalna Sheryl Sandberg. Ludzie przenieśli się na rynek mobilny, zanim zrobili to marketerzy, i myślę, że jednym z naszych sukcesów było ułatwienie reklamodawcom przejścia do środowiska mobilnego. Teraz jesteśmy bardzo skupieni na robieniu tego w nowych funkcjach, które ludzie lubią, między innymi Stories.

źródło: Statista – Facebook’s Apps Dominate Social Media Stories 4Q 2018

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj