Muzyczne serwisy streamingowe są coraz bardziej popularne na całym świecie, a częstotliwość korzystania z nich stale rośnie!
Według raportu Nielsena za 2018 rok, Amerykanie odtworzyli w zeszłym roku ponad 900 miliardów (!) piosenek w wersji audio i wideo. Odtworzenia audio na żądanie wyniosły około 611 miliardów utworów – oznacza to wzrost o 49 proc. Tak duże wzrosty spowodowane są oczywiście stale rosnącą popularnością muzycznych usług streamingowych opartych na subskrypcji, takich jak Spotify i Apple Music.
Jak pokazuje powyższy wykres, liczba utworów przesyłanych strumieniowo online zwiększyła się ponad ośmiokrotnie w latach 2013-2018. Transmisje strumieniowe na urządzeniach mobilnych i nie tylko, zarówno te darmowe jak i oparte na subskrypcji, stanowią obecnie 65 proc. przychodów z muzyki w Stanach Zjednoczonych i od dawna zastępują płyty CD i pliki mp3 do pobrania, stanowiąc najpopularniejszy sposobów słuchania muzyki.
Co ciekawe, wykres ilustruje także zmianę w strumieniowaniu muzyki, ponieważ coraz więcej osób zaczyna korzystać z płatnych usług przesyłania strumieniowego zamiast bezpłatnych usług przesyłania strumieniowego wideo, takich jak YouTube.
Platformy wideo stanowiły większy udział w konsumpcji streamingu muzyki do 2015 roku. W ubiegłym roku strumieniowanie audio stanowiło ponad dwie trzecie wszystkich streamingowanych utworów (audio+wideo).
Może Cie również zainteresować:
Wzrosty i upadki sprzedaży muzyki na płytach kompaktowych CD
źródło: Statista – The Unstoppable Rise of Music Streaming