Niektórzy użytkownicy systemu iOS 12.1.2 zgłaszają błędy związane z brakiem sieci komórkowej – oto rozwiązanie, jak to naprawić.
Po tym jak Apple udostępniło uaktualnienie systemu iOS 12.1.2 kilka dni po krótkim okresie testowania wersji beta, pojawiły się doniesienia użytkowników o błędzie, który powodował brak sieci komórkowej i co za tym idzie brak połączenia z internetem.
Chociaż problem nie jest tak mocno powszechny, żebym słyszał o tym na forach, to jest wystarczająco poważny, aby pojawiły się skargi użytkowników na Twitterze, a Forbes jako pierwszy opisał w swoim artykule ten błąd.
Co ciekawe, informacje o wydaniu iOS 12.1.2 są bardzo szczątkowe i wspomniano jedynie o dwóch poprawkach – jednej związanej z funkcjonalnością eSIM i drugiej, jak się domyślacie, o problemach z łącznością komórkową (ale tylko w Turcji!). Teraz problemy z siecią wydają się dotykać także użytkowników z innych krajów.
Co ciekawe, w jednym z opisywanych przypadków użytkownik mógł połączyć się jedynie z Facebookiem, a Safari i inne aplikacje nie mogły wykryć sieci, nie działały też SMS-y i połączenia głosowe.
Problem póki co jest zagadką i Apple nie wydało oficjalnej wskazówki jak sobie z nim poradzić, to użytkownicy znaleźli rozwiązanie:
- Najpierw należy wyłączyć Wi-Fi Calling w Ustawieniach → Sieć komórkowa → Rozmowy przez Wi-Fi.
- Jeśli to nie zadziała, przejdź do Opcje danych kom. na tym samym ekranie w Ustawieniach i zmień w pozycji Włącz LTE opcję Głosowych i danych na Tylko dane.
Poniżej możesz obejrzeć instrukcję wideo, która przeprowadzi Cię krok po kroku jak zmienić te ustawienia:
źródło: 9TO5Mac