W niedzielę 15 lipca 2018 roku obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego (smartfona) – ale kto go obchodzi? – zobacz dane z badania #MobilnyPortretPolaka.
W Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego aż 42 proc. Polaków deklaruje, że bardziej uciążliwe byłoby dla nich zostawienie w domu telefonu niż portfela – tak wynika z badania Banku Millennium #MobilnyPortretPolaka. Używamy smartfona oglądając telewizję, korzystamy z niego w trakcie posiłku, w łóżku, a nawet podczas rozmowy w cztery oczy. Chętnie też bankujemy mobilnie.
Przywiązanie do telefonu zależy od wieku. Największe wykazują młodzi ludzie w wieku 18-24 lata. Aż 53 proc. z nich deklaruje, że bardziej odczułoby brak telefonu niż portfela. Wśród osób w wieku 25-49 lat odsetek ten wynosi 46 proc., a w grupie 66-69 lat 30 proc. Najmniejsze przywiązanie do telefonu deklarowały osoby najstarsze – w wieku 70 lat i powyżej – choć nadal było to 23 proc.
Smartfon towarzyszy nam przez 24 godziny na dobę w najróżniejszych codziennych sytuacjach. 73 proc. użytkowników korzysta z niego w łóżku, ponad 71 proc. używa go oglądając telewizję, blisko 50 proc. podczas posiłku (15 proc. zawsze lub prawie zawsze). Prawie czterech na dziesięciu respondentów korzysta ze smartfona nawet w trakcie rozmów w cztery oczy.
Przeczytaj także: neoSłówka: Co to jest nomofobia?
– Powszechna smartfonizacja stała się faktem. Dzięki coraz większej dostępności, posiadanie smartfona deklaruje 78 proc. dorosłych Polaków (wg badania #MobilnyPortretPolaka). Z telefonem zaczynamy dzień, używając go jako budzika, robimy zakupy, płacimy, a nawet uprawiamy sporty. Smartfon towarzyszy nam praktycznie wszędzie, a z bankowości mobilnej w telefonie korzysta już 31 proc. Polaków. (…) Do aplikacji mobilnych, również bankowych, przenoszą się też zakupy i programy lojalnościowe. Zdaniem badanych w 2028 roku płacenie telefonem będzie popularniejsze niż płacenie gotówką – za 10 lat telefonem najchętniej płaciłoby ponad 15 proc. Polaków, natomiast gotówką tylko 13 (wg badania #finanseprzyszlości). – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.
Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.
Metryka badania #finanseprzyszlosci: Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.
A kto z Was schował dzisiaj swój telefon do szuflady? No cóż, spróbujcie choć przez kilka godzin obejść się bez spojrzenia na ekran Waszych urządzeń mobilnych – to tylko jeden dzień! Tak, wiem może nie być łatwo.
źródło: informacja prasowa