reCAPTCHA v3 sama wykryje, czy nie jesteś robotem

Prawdopodobnie nie raz musiałeś udowodnić w internecie, że jesteś człowiekiem a nie robotem potwierdzając to wskazując na obrazkach samochody lub znaki drogowe – teraz reCAPTCHA v3 sama to sprawdzi.

reCAPTCHA v3

Witryny używają reCAPTCHA, aby użytkownicy mogli udowodnić, że nie są botami internetowymi. Wiele osób nie wie, że to Google faktycznie jest właścicielem reCAPTCHA. W 2009 roku firma przejęła ten system.

W tym tygodniu Google ogłosiło nowe funkcje dla mnóstwa usług, w tym dla reCAPTCHA, wprowadzając jej 3. wersję w ramach testów beta. reCAPTCHA służy ważnemu celowi, ale może być bardzo denerwująca. Możesz zostać poproszony o wybranie zdjęć, które pasują do opisu lub odszyfrowanie liter i cyfr z zamaskowanego obrazka.

Przez lata Google wprowadzało ulepszenia, aby to narzędzie było mniej natarczywe. Najnowsza aktualizacja do wersji 3 usunie interaktywne zapytania i sama określi na podstawie zachowań użytkownika, czy jest czlowiekiem czy robotem.

Google twierdzi, że reCAPTCHA v3 nigdy nie będzie przeszkadzać użytkownikom podczas korzystania z internetu. Zamiast tego, na podstawie interakcji użytkownika z witryną, określi czy to robot czy człowiek. Tak więc „dobra interakcja” będzie miała wynik 1.0, podczas gdy interakcja, która wskazuje prawdopodobnie na bota, uzyska wynik 0.0. Jednym z przykładów tego, w jaki sposób można oceniać interakcje, jest wykrywanie ruchu myszy w celu ustalenia, czy jesteś człowiekiem. Będą też inne metody identyfikacji ludzkich zachowań na stronie internetowej.

Zdjęcie slajdu z prezentacji reCAPTCHA v3 Public Beta
Zdjęcie slajdu z prezentacji reCAPTCHA v3 Public Beta

Sprawdź poniższą stronę dla programistów reCAPTCHA (podaną w źródle), aby uzyskać więcej informacji na temat wdrażania reCAPTCHA v3 w swojej witrynie. Obecnie reCAPTCHA v3 jest w wersji beta i nadal przechodzi ostateczne testy przed oficjalnym uruchomieniem. Właściciele witryn mogą rejestrować się już teraz, aby przetestować nowy mechanizm.

Nowe narzędzie powinno zwiększyć komfort użytkowników i zwiększyć bezpieczeństwo właścicieli witryn. Nigdy więcej identyfikacji znaków drogowych i witryn sklepowych (przepraszam, jeśli to była twoja ulubiona gra internetowa).

źródło: Google reCAPTCHA