Google włączy wbudowane narzędzie do blokowania reklam (adblocka) w przeglądarce Chrome, którą wyda 15 lutego 2018 roku.
Na początku tego roku, firma Google poinformowała, że zacznie blokować niektóre reklamy wyświetlane na stronach internetowych przeglądanych w Chrome’ie. Teraz wiemy dokładnie, że nastąpi to 15 lutego 2018 (via VentureBeat).
Od połowy lutego w Chrome’ie zostanie uaktywnione wbudowane narzędzie, które automatycznie będzie egzekwować standardy ustanowione przez koalicję na rzecz lepszych reklam (Coalition for Better Ads), której Google jest członkiem.
Dodanie natywnego adblocka w przeglądarce Chrome nie spowoduje zablokowania wszystkich wyświetlanych reklam na wszystkich witrynach internetowych – zamiast tego spowoduje zatrzymanie ładowania się tych, które są zbyt denerwujące lub uciążliwe. Będą jednak blokowane wszystkie reklamy z witryn, w których nawet jedna reklama wyświetlana w witrynie nie spełnia tych standardów, nawet jeśli pozostałe są technicznie zgodne z zasadami.
Google współpracuje z wydawcami, aby upewnić się, że są oni gotowi na nowe standardy, zanim nowa funkcja zostanie włączona.
Gigant ma również nadzieję, że budując własne narzędzie do blokowanie reklam w Chrome’ie, może złagodzić obawy konsumentów, którzy uważają uciążliwe reklamy za psucie ich doświadczenia. Przy okazji firma nie chce korzystać z bardziej restrykcyjnych programów blokujących firm trzecich, które potencjalnie mogą ingerować w prywatność użytkowników i blokować więcej niż chciałoby Google, bo przecież gigant tez sprzedaje reklamy.
źródło: TechCrunch