Google rozprawi się ze stronami AMP używanymi do linkowania

Google nie pozwoli używać formatu AMP na stronach, które służą jedynie do wabienia i przekierowywania użytkowników.

Logo AMP (Accelerated Mobile Pages)

Firma Google ogłosiła dziś nadchodzącą aktualizację internetowego formatu przyspieszonych stron mobilnych AMP (Accelerated mobile Pages), która ma na celu zniechęcenie właścicieli witryn do niewłaściwego korzystania z tej usługi.

Gigant wyszukiwania zapowiada, że począwszy od lutego 2018 roku strony AMP muszą zawierać niemal identyczną treść, która znajduje się na standardowej stronie, która jest replikowana.

Przeczytaj także: Czy warto wdrożyć strony AMP?

Obecnie ze względu na to, że strony AMP ładują się znacznie szybciej i pozbawione są zbędnych elementów pełnej wersji witryny, w naturalny sposób zawierają mniej reklam i mniej linków do innych części witryny. To skłoniło właścicieli witryn do opublikowania dwóch wersji strony internetowej: strony standardowej i specjalnie przygotowanej strony AMP, która jest jedynie zajawką kierująca do oryginalnej strony.

Oryginalna strona lub strona kanoniczna w języku Google jest z natury wolniejszą stroną, zawierającą więcej reklam i o potencjalnie niższym współczynniku odrzuceń – czyli mniejszym odsetku użytkowników, którzy przeglądają tylko jedną stronę przed jej opuszczeniem.

Teraz Google nie pozwoli na takie praktyki. Strony AMP wprowadzono, aby znacznie poprawić wydajność sieci i zapewnić szybkie i spójne korzystanie z treści – pisze Ashish Mehta, kierownik produktu AMP – Chcąc zachować ich przeznaczenia, Google będziemy egzekwować wymóg ścisłej spójności między stroną AMP a stroną kanoniczną, dla stron, które chcą być wyświetlane w wyszukiwarce Google jako AMP.

Przykład strony AMP z niewłaściwym przekierowaniem
Przykład strony AMP z niewłaściwym przekierowaniem

Strona AMP posiada standardowo przycisk u góry strony, który pozwala przejść na pełną wersję strony. Użytkownicy czasem muszą włączyć pełną wersję, aby uzyskać dostęp do strony głównej witryny lub systemu komentarzy.

Google podkreśla, że ​​używanie AMP nie wpływa na ranking wyszukiwania danego adresu URL. Jednak publikowanie stron w AMP i przestrzeganie zasad jest wymagane, aby zdobyć miejsce w karuzeli z wyróżnionymi informacjami (tzw. Top Stories).

Webmasterzy będą informowani przez panel Search Console, jeśli zostaną wykryte jakieś nieprawidłowości, aby mogli je w miarę szybko wyeliminować i przywrócić wersję AMP do mobilnych wyników wyszukiwania.

źródło: The Verge via Google Webmaster Central Blog – Engaging users through high quality AMP pages