Wystartował Telekom Banking – usługi Alior Banku w Rumunii

Alior Bank we współpracy z Telekom Romania uruchomił Telekom Banking, czyli nowe usługi bankowe w Rumunii.

Telekom Romania (Alior Bank)

Rumuński oddział Alior Banku wprowadza na rynek usługi Telekom Banking – nowoczesne
i intuicyjne produkty bankowe dostępne w kanale internetowym i mobilnym, przez telefon, a także w całej stacjonarnej sieci sprzedaży Telekom Romania. Produkty banku oferowane będą także za pośrednictwem brokerów.

Celem strategicznego partnerstwa Alior Banku z rumuńskim operatorem telekomunikacyjnym Telekom Romania (z grupy Deutsche Telekom) jest oferowanie usług bankowych klientom indywidualnym w Rumunii oraz zapewnienie im najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu bankowości codziennej, a także produktów i usług łączących korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej.

Dla Alior Banku jest to kontynuacja modelu współpracy z T-Mobile, w znacznym stopniu bazująca na rozwiązaniach i technologii znanych klientom w Polsce oraz dostępnych jako T-Mobile Usługi Bankowe. Ważnym uzupełnieniem oferty będzie internetowy kantor walutowy – nowość na rynku rumuńskim. Telekom Banking to pierwszy na taką skalę projekt współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej w Rumunii.

W celu realizacji tego projektu Alior Bank otworzył swój oddział w Rumunii, obecnie pracuje w nim 60 osób. Do końca roku bank planuje zatrudnić jeszcze 120 pracowników.

Co oferuje Telekom Banking

Usługi Telekom Banking będą wprowadzane stopniowo, zaczynając od nowoczesnej, intuicyjnej bankowości codziennej oraz – nowości na rynku rumuńskim – internetowego kantoru walutowego.

W Telekom Banking będzie można otworzyć rachunek osobisty w RON (w rumuńskich lejach), EUR, USD i GBP, korzystać z karty debetowej oraz mieć dostęp do środków za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej. Konto można otworzyć online na stronie telekombanking.ro lub poprzez aplikację mobilną i podpisać umowę dostarczoną przez kuriera. Tą samą drogą klient otrzyma także kartę debetową. Rachunek można otworzyć również w punktach sprzedaży Telekomu. W tym przypadku klienci od razu otrzymają także kartę debetową typu instant i będą z niej mogli korzystać od razu po podpisaniu umowy.

Telekom Banking oferuje bezpłatne – bez żadnych warunków – wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą, a ponadto bezpłatne przelewy w lejach przez internet i bankowość mobilną do dowolnego banku w Rumunii, co nie jest standardem na tym rynku. Niezmienność tych warunków gwarantowana jest klientom przez 3 lata.

Telekom Romania - aplikacja mobilna

Klienci od początku mogą korzystać z nowoczesnej aplikacji mobilnej. Rozwiązanie – zaczerpnięte z platformy mobilnej i internetowej T-Mobile Usługi Bankowe – oparte jest o podejście „omnikanałowe” w pełni integrujące aplikację mobilną z platformą internetową. Wraz z wprowadzeniem na początku listopada bankowości internetowej klienci otrzymają dostęp do swoich finansów oraz przejrzystą informację o statusie posiadanych produktów i usług. Rozwiązanie jest skoncentrowane na wygodzie i łatwości użytkowania (najważniejsze funkcje są zawsze pod ręką) oraz innowacyjnych rozwiązaniach odpowiadających potrzebom klientów.

Aplikacja mobilna oferuje wiele przydatnych funkcji, w tym:

  • przelewy przy użyciu kodu QR lub funkcji NFC,
  • widok salda wraz z trzema ostatnimi transakcjami bez konieczności logowania,
  • możliwość dokonywania płatności w usłudze P2P i inne,
  • umożliwia bezpośrednie otwieranie rachunków bieżących w lejach lub w walutach obcych,
  • można w niej również złożyć wnioski o karty debetowe, lokaty terminowe i rachunki oszczędnościowe.

Drugim filarem oferty Telekom Banking jest Internetowy Kantor Walutowy, w ramach którego klienci mogą korzystać z atrakcyjnych kursów wymiany w czasie rzeczywistym dla 10 walut obcych, aktualizowanych (w dni robocze) co 10 sekund. Klienci mogą szczegółowo skonfigurować transakcje walutowe, np. ustawić datę i czas, w którym chcą dokonać wymiany, a także kurs wymiany, według którego ma nastąpić transakcja. Opcja „Płacę później” pozwala wymieniać waluty, nawet jeśli klienci w danym momencie nie mają pełnej potrzebnej do tego kwoty (wystarczy mieć min. 5 proc. wartości transakcji, a w ciągu dwóch dni roboczych uzupełnić różnicę w celu dokończenia wymiany). Kantor walutowy online oparty jest na rozwiązaniach znanych klientom kantoru Alior Banku w Polsce.

Usługi Telekom Banking są dostępne online na stronie www.telekombanking.ro, a także będą stopniowo wdrażane w punktach sprzedaży Telekom Romania. Docelowo rachunek bieżący będzie można otworzyć w każdym sklepie tej sieci. Dodatkowo w wybranych salonach, w ramach koncepcji „sklepu w sklepie”, oferowane będą inne usługi bankowe, w tym produkty kredytowe. Sieć placówek tego typu będzie rozbudowywana w ciągu najbliższego półrocza. Docelowo ma liczyć 120 punktów. Wraz ze startem oferty rynkowej uruchomione zostanie całodobowe Contact Center.

Oferta Telekom Banking będzie systematycznie rozwijana. Znajdą się w niej również usługi finansowania urządzeń oferowanych przez Telekom Romania, a także pożyczki gotówkowe i kredyty w rachunku bieżącym.

źródło: informacja prasowa