Sprawdź statystyki najpopularniejszych serwisów VoD w Polsce w maju 2017 roku: najwięcej zyskał Netflix, a liderem wciąż pozostaje VoD.pl.
Według najnowszych danych opracowanych przez Wirtualnemedia.pl na podstawie badania Gemius/PBI z maja 2017 roku liderem wśród serwisów VoD na polskim rynku pod względem liczby użytkowników jest serwis Onetu VoD.pl. Ze względu na liczbę odsłon i średniego czasu korzystania zwycięzcą jest Player.pl należący do stacji TVN.
W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Player.pl i Wp.tv, a w skali miesiąca – ShowMax. Natomiast duży wzrost odnotował serwis Netflix.
Poniższe dane dotyczą maja 2017 roku:
- serwis VoD.pl zajął 1. miejsce – odwiedziło 2,99 mln realnych użytkowników, czyli ok. 11% wszystkich polskich internautów – wykonali oni 12,45 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 42 min i 19 s. Serwis miał o 812,8 tys. użytkowników więcej niż Player.pl (2. pozycja w zestawieniu)
- Player.pl miał 3 razy więcej odsłon (33,55 mln) i ponad 7 razy dłuższy średni czas korzystania (5 godz. i 20:35 min) niż zajmujący 1. miejsce VoD.pl.
- WP.tv miał 1,47 mln użytkowników, 3,71 mln odsłon i 7:15 minuty przeciętnego czasu korzystania.
- VoD TVP.pl przy nieznacznie mniejszej liczbie odwiedzających (1,41 mln) zanotował wielokrotnie więcej odsłon (18,39 mln) i dłuższy średni czas spędzony przez użytkownika (3 godziny i 39:52 minuty) – miał też o 48,6 tys. więcej użytkowników i 3,04 mln odsłon więcej niż Ipla.tv, a o 10 m 28 s krótszy przeciętny czas korzystania.
- Sama aplikacja Ipla miała 462,4 tys. użytkowników (nie licząc danych z serwisu ipla.tv).
Przeczytaj także:TOP 5 serwisów VOD w Polsce (grudzień 2016)
Liczba użytkowników TOP 10 serwisów VOD w Polsce (dane za maj 2017) – kliknij na grafikę, aby powiększyć
Statystyki zbiorcze najpopularniejszych serwisów z filmami i serialami na żądanie w Polsce, w tym całkowita liczba unikalnych użytkowników, liczba odsłon, średni czas korzystania z serwisu oraz zasięg:
serwis | użytkownicy | odsłony | śr. czas (g:m:s) | zasięg |
---|---|---|---|---|
VoD.pl | 2 989 711 | 12 449 603 | 0:42:19 | 10,91% |
player.pl | 2 176 939 | 33 556 097 | 5:20:35 | 7,94% |
wp.tv | 1 467 618 | 3 713 247 | 0:07:15 | 5,35% |
tvp.pl – vod | 1 405 855 | 18 386 457 | 3:39:52 | 5,13% |
ipla.tv | 1 357 214 | 15 341 330 | 3:50:20 | 4,95% |
showmax.com | 1 085 154 | 8 960 309 | 0:07:04 | 3,96% |
netflix.com | 742 857 | 12 436 679 | 0:11:07 | 2,71% |
aplikacja Ipla | 462 355 | – | – | 1,69% |
ncplusgo.pl | 234 065 | 5 966 505 | 0:29:48 | 0,85% |
hbogo.pl | 214 104 | 1 248 191 | 0:05:09 | 0,78% |
Showmax vs. Netflix vs. nc+ Go vs. HBO Go – statystyki płatnych serwisów VoD w Polsce
W maju 2017 roku ShowMax miał więcej użytkowników niż Netflix (1,08 mln wobec 742,9 tys.), ale mniej odsłon (8,96 mln wobec 12,44 mln) i krótszy średni czas korzystania (7 m 4 s wobec 11 m 7 s). Najlepsze jak dotąd statystyki Showmax osiągnąłw lutym tego roku: 2,62 mln użytkowników i 13 mln odsłon. W kolejnych miesiącach zanotował spadek liczby odwiedzających (do 1,7 mln w marcu i 1,08 mln w maju) i liczby odsłon (do 7,23 mln w kwietniu i 8,96 mln w maju), natomiast średni czas korzystania przez użytkownika wzrósł w maju do 7 m 4 s).
nc+ GO natomiast osiągnęło wyższe statystyki niż HBO GO, zwłaszcza pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika na wszystkich urządzeniach (komputery, tablety i smartfony).
Spadki w skali roku
Podawanie zmiany liczby użytkowników w skali roku jest mało miarodajne, bo w maju ub.r. łączna liczba internautów była znacząco niższa niż w maju br. Z VoD.pl, tak samo jak z Ipli, w pierwszej połowie ub.r. zniknęły seriale, filmy i programy Telewizji Polskiej, ponieważ nadawca nie przedłużył wygasających umów. Jesienią VoD.pl zrezygnował z odpłatnej oferty subskrypcyjnej.
Jeszcze większe spadki zanotowały Player.pl i WP.tv. Serwis Grupy TVN stracił 23,4% zasięgu, 13,66 mln odsłon (to 28,9% w dół) i 18m 13 s średniego czasu korzystania przez użytkownika (5,4% w dół), a witryna Wirtualnej Polski – 33% zasięgu, 3,53 mln odsłon (48,7% w dół) i 5m 19 s przeciętnego czasu korzystania (42,3% w dół). Z kolei dział VoD portalu TVP.pl przy spadku zasięgu o 14,5 proc. osiągnął wzrost liczby odsłon (o 3,8 mln, czyli 26,1%) i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (o 15 m 46 s, a więc 7,7%).
źródło: tekst i opracowanie na podstawie wirtualnemedia.pl – Serwisy VoD: Netflix mocno w górę, VoD.TVP.pl przed Ipla.tv., w dół Player.pl, Wp.tv i ShowMax