Wygląda na to, że Facebook zaczyna powoli udostępniać wszystkim użytkownikom reklamy w swoim komunikatorze mobilnym Messenger.
Po przeprowadzonych testów wyświetlania reklam w aplikacji Messenger użytkownikom w Australii i Tajlandii Facebook ogłosił dzisiaj, że każdy reklamodawca będzie mógł kupić reklamy Messenger Ads, które będą wyświetlały się w Messengerze. To obecnie grupa aż 1,2 mld potencjalnych odbiorców na całym świecie.
Reklamy nie będą wyświetlane w oknie rozmowy, zamiast tego będą pojawiać się na karcie głównej skrzynki odbiorczej między wątkami.
Facebook zapowiedział, że w najbliższych tygodniach rozpocznie stopniowe udostępnianie reklam, począwszy od niewielkiej liczby użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Marketerzy będą mogli kupić targetowane reklamy przez Menedżera reklam serwisu facebook. Będą one wyświetlane w Messengerze razem z tymi wyświetlanymi w Aktualnościach i na Instagramie.
Udostępnienie reklam w jednym z najpopularniejszych komunikatorów mobilnych na świecie, to kolejny ruch giganta w celu monetyzacji serwisu. Reklamy mogą pomóc w popularyzacji chatbotów, które zaczęły być popularne na Fecebooku w tym roku.
Dodanie kolejnych reklam do aplikacji Messenger pojawiło się nieprzypadkowo w momencie, kiedy firma ogłosiła, że zamierza ograniczyć liczbę wyświetlanych reklam w News Feedzie (Aktualnościach).
źródło: Facebook via Business Insider, Facebook – Messenger Ads are Going Global