Urządzeń z systemami Android i Windows sprzedaje się więcej niż urządzeń Apple’a, ale to nie ilość jest najważniejsza jakby mogło się wydawać.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak to się stało, że Apple jest najbardziej wartościową firmą na świecie? W końcu producent kalifornijskiego iPhone’a sprzedaje urządzenia elektroniczne, a nie ropę czy broń.
Najnowszy raport Gartnera pokazuje, jak duży jest światowy rynek urządzeń komputerowych (w tym telefonów komórkowych, smartfonów, komputerów osobistych, tabletów i innych urządzeń). Według szacunków firmy, użytkownicy końcowi wydali blisko 600 miliardów dolarów na tego typu technologię w ubiegłym roku. Przewiduje się, że do 2019 roku wzrost tego typu wydatków będzie postępował.
Telefony komórkowe (smartfony) stanowią lwia część w globalnych wydatkach na urządzenia, a firma Apple odgrywa tutaj znaczącą rolę. Przychody firmy za sprzedaż iPhone’a w 2016 r. wyniosły 139 mld dolarów, co stanowi ponad 35 proc. globalnych wydatków użytkowników na telefony komórkowe. Co ciekawe, w minionym roku firma Apple sprzedała „zaledwie” 215 milionów iPhone’ów, co daje jej udział w rynku w wysokości 11 proc. pod względem sprzedaży jednostkowej.
To samo dotyczy rynku komputerów osobistych oraz tabletów, w których udział firmy Apple pod względem wartości jest znacznie wyższy niż w przypadku liczby sprzedanych urządzeń.
Fakt, że Apple sprzedaje swoje urządzenia po znacznie wyższych cenach niż średnia rynkowa, nie jest zaskoczeniem. Maja na to wpływ przede wszystkim jakość sprzedawanych urządzeń i związana z tym wieloletnia polityka cenowa firmy. Dzięki temu właśnie firma ma tak imponujący udział w przychodach – zwłaszcza na rynku telefonów komórkowych i tabletów.
Wykres przygotowany przez serwis Statista i Business Insider pokazuje, że udział firmy Apple w globalnym rynku urządzeń, zarówno pod względem wartości, jak i liczby sprzedanych urządzeń:
źródła: Business Insider – Android and Windows sell way more devices than Apple, but that’s not as important as it sounds via Statista – Apple’s Strength Is in Value Not in Volume