Google właśnie ogłosiło zwycięskie aplikacje mobilne w konkursie Material Design Awards 2016, w pięciu kategoriach!
Od kiedy firma Google wprowadziła na I/O w 2014 roku projektowanie w Materia Design (w skrócie MD), tym kładzie większy nacisk wzornictwo aplikacji mobilnych niż kiedykolwiek wcześniej. „Google Design” stał się odrębnym stylem, a wśród inicjatyw promowanych przez giganta w celu popularyzacji zmysłu estetycznego aplikacji jest konkurs Material Design Awards. Dzisiaj ogłoszono 5 laureatów tegorocznej edycji Material Design Awards 2016.
Oczywiście nagrodzone aplikacje mobilne na Androida muszą być zaprojektowane w stylu Material Design, który doskonale znany jest użytkownikom Androida oraz stron internetowych Google’a takich jak np. nowe AdSense.
W rzeczywistości, Google wyraźnie wybierało te aplikacje, które lepiej reprezentują różne składowe Material Design niż łącze ze sobą wszystkie elementy projektowania. Podobnie jak w przypadku zeszłorocznych nagrodzony, Google podkreśla szczególne aspekty MD, które zostały wykorzystane przy tworzeniu aplikacji w celu odpowiedniego przedstawienia własnej marki.
Oto nagrodzone aplikacje w tegorocznej edycji konkursu (wg kategorii):
- Brand Infusion: Asana: Team Tasks & Projects
- Charming Engagement: Fabulous – Motivate Me!
- Creative Navigation: C Channel (dostępna tylko w Japonii i Tajwanie)
- Expressive Layouts: Kitchen Stories
- Focused Efficiency: Airbnb
Zwycięzcy Material Design Awards 2016
Brand Infusion – w pierwszej kategorii Brand Infusion nagrodzono aplikację Asana – którą charakteryzuje doskonałe połączenie wydajności i przejrzystości, aby nie odwracać uwagi użytkowników od wykonywanych akcji w appce.
Charming Engagament – w tej kategorii nagrodzono aplikację Fabulous! Motivate Me – aplikacja, która ma motywować Cie do osiągnięcia wybranych celów. Rzeczywiście, aplikacja jest bardzo ładnie zaprojektowania, nawet na pierwszy rzut oka przyciąga uwagę i zachęca, aby z niej skorzystać.
Creative Navigation – trofeum w tym obszarze trafiło do japońskiej aplikacji C Channel, której głównym zadaniem jest pomoc w odnalezieniu niezliczonej liczby filmów. Płynna i prosta nawigacja pozwala łatwo poruszać się i odnaleźć w rozmaitych kategoriach wideo od filmów studyjnych po wysłane przez użytkowników filmików poradnikowych na temat mody, jedzenia czy podróży. Całość jest przedstawiona w czystym i intuicyjnym interfejsie kart, które można łatwo przewijać na smartfonie. Pełna gestów aplikacja pozwala łatwo poruszać się po ogromnej bazie filmików.
Expressive Layouts – w tej kategorii na podium stanęła aplikacja Kitchen Stories, która oferuje łatwe w czytaniu i wykonaniu przepisy kulinarne w wielu różnych wariacjach. Wszystkie elementy i zawartość interfejsu zostały inteligentnie rozmieszczone, aby zminimalizować konieczność dotykania ekranu brudnymi palcami – to kluczowe na przykład przy gnieceniu ciasta na pierogi… nie wiem czy jest tam taki przepis :)
Focused Efficiency – nagroda w tej kategorii trafiła do nikogo innego jak do Airbnb. Google podkreśla, że szybki jest lepszy niż powolny – ta filozofia ma zastosowanie w pięknie zaprojektowanej aplikacji Airbnb, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Proste i szybkie realizowanie rezerwacji i przeglądanie miejsc to niewątpliwie największy atut tego rozwiązania. Na szczęście nic nie dzieje się kosztem wydajności urządzenia, fotografie są dobrej jakości, typografia i spójność zostały zastosowane z rozwagą a dyskretny branding został równie udanie zastosowany w aplikacji na iOS-a jak i na Androidzie.
A dla Ciebie która aplikacja najbardziej zasługuje na nagrodę Material Design Awards 2016? Daj znać w komentarzu, a ja gratuluję wszystkim wyróżnionym w tym roku aplikacjom mobilnym!
źródło: Google Design