Soundtrack do gry „No Man’s Sky”

Algorytmiczna ścieżka dźwiękowa do gry  „No Man’s Sky” dostępna jest już w całości w muzycznych serwisach streamingowych.

No Man's Sky - grafika z gry (soundtrack)

Brytyjska grupa 65daysofstatic użyła narządzi programistycznych, aby nadążyć za algorytmami Hello Games i stworzyć soundtrack do gry „No Man’s Sky”.

Podczas, gdy z pewnością słyszałeś o grze „No Man’s Sky”, to z pewnością nie można powiedzieć tego samego o zespole, który stworzył do niej wyjątkową ścieżkę dźwiękową. Grupa 65daysofstatic (65DOS) pochodzi Shefield i tworzy muzykę od 2001 roku. W skład zespołu wchodzą Joe-Fro, Paul Wolinski, Rob Jones i Simon Wright. Jeżeli w którymś z trwających około 7 minut utworów występuje wokal, to jest on schowany tak głęboko, że jest prawie nie do odróżnienia od otaczających go dźwięków. Ich muzyka zatem nie jest do nucenia, ale bardziej do kontemplacji.

Soundtrack do gry komputerowej „Mo Man’s Sky” nie jest tylko kilkoma licencjonowanymi utworami wrzuconymi do listy odtwarzania – dźwięk ściśle współgra z obrazem i pasuje do tego co dzieje się na ekranie. Aby tego dokonać, zespół stworzył swój własny system logiczny i oprogramowanie dla Ableton Live and Max. Co więcej, członkowie 65DOS napisali własne aplikacje, takie jak silnik gry Unity i FMOD dla efektów dźwiękowych. To wszystko było częścią celu zbliżenia algorytmów do środowiska dźwiekowego towarzyszącego w grze.

Przygodowa gra akcji „No Man’s Sky” kładzie duży nacisk na eksplorację. Została wydana 9 sierpnia 2016 r. na konsolę PlayStation 4, a na komputery PC ukaże się w piątek 12 sierpnia. Mechanika gry oparta jest na czterech głównych filarach – eksploracji, przetrwaniu, walce i handlu. Stworzony przez twórców otwarty świat gry jest wygenerowany proceduralnie i oferuje graczom ponad 18 trylionów (1,8×1019) planet, z których każda charakteryzuje się własną fauną i florą. Projektant Sean Murray musiał zatem postawić na wyjątkową oprawę muzyczną, która jest nietuzinkowa i tajemnicza. Dlatego skontaktował się z Wolinskim i jego kolegami z zespołu już w 2013 roku, kiedy to stworzono pierwszy utwór do trailera gry pt. „Debutante”.

A to cały utwór do przesłuchania w serwisie Soundcloud:

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/156056499″ params=”color=ff3700&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

Zespół chciał być zaangażowany w tworzenie tego projektu i jak słychać wyszło to bardzo dobrze! Soundtrack do gry słucha się przyjemnie, nie tylko podczas rozgrywki! Dinozaury w oddali i olbrzymie planety na horyzoncie? Wszystko to można poczuć w stworzonej przez 65daysofstatic ścieżce dźwiękowej pt. No Man’s Sky: Music for an Infinite Universe (Original Soundtrack), na którą składa się 16 utworów trwających w sumie prawie 2 godziny (a dokładnie 1 godzinę i 51 minut). Na album składają się dwie płyty, CD1 zawiera 10 utworów,a CD2 6 utworów.

Okładka albumu „No Man's Sky: Music for an Infinite Universe” od 65daysofstatic
Okładka albumu „No Man’s Sky: Music for an Infinite Universe” od 65daysofstatic

Lista utworów albumu „No Man’s Sky: Music for an Infinite Universe (Original Soundtrack)” od 65daysofstatic:

  1. Monolith (6:17)
  2. Supermoon (4:22)
  3. Asimov (5:51)
  4. Heliosphere (4:22)
  5. Blueprint for a Slow Machine (5:53)
  6. Pillars of Frost (2:56)
  7. Escape Velocity (2:55)
  8. Red Parallax (4:46)
  9. Hypersleep (2:53)
  10. End of the World Sun (7:26)
  11. NMS_exteriorAtmos1 / False Suns (9:28)
  12. Tomorow/ Lull / Celestial Feedback (10:54)
  13. Departure / Shortwave / Noisetest (11:50)
  14. temporalDissent / ascension_test1 / koaecax (10:06)
  15. Borealis / Contrastellar (8:51)
  16. Outlier / EOTWS_Variation1 (11:59)

Gra No Man’s Sky miała ogromny wpływ na twórczość zespołu – nie tylko w przypadku pisania tego albumu, ale na ścieżkę jaka grupa chce obrać w przyszłości. Wcześniej 65DOS tworzył muzykę nie mając zainstalowanych  20 głośników w studio, gdzie z każdego wydobywał się specyficzny dźwięk w okreslonym czasie – to daje wiele możliwości i sposobów prezentowania muzyki.

Cały soundtrack możesz posłuchać w popularnych muzycznych serwisach streamingowych, a także na YouTube’ie i kilka utworów na SoundCloudzie, poniżej linki:

źródło: serwisy strumieniowego przesyłania muzyki, Wikipedia, Engadget