Ile czasu każdego dnia spędzają użytkownicy social mediów w swoich ulubionych serwisach społecznościowych na smartfonie (USA, 4Q 2015)?
To był ciężki rok dla Twittera, akcje spółki spadły o ponad 60 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dając wartość 20 mld dolarów, a Morgan Stanley obniżył cenę za akcję do 16 dolarów. Analitycy cytują słabe zaangażowanie użytkowników Twittera i nikły wzrost użytkowników jako główne powody obniżenia wartości.
Według danych comScore, przeciętny użytkownik w Stanach Zjednoczonych spędził mniej niż 3 minuty dziennie na Twitterze za pomocą urządzeń mobilnych. Dane pochodzą z czwartego kwartału 2015 roku. Dodatkowo od ostatnich 7 kwartałów mobilne zaangażowanie wciąż spada.
W znacznie lepszej pozycji jest Facebook, który notuje ponad 10-krotnie dłuższy czas zaangażowania użytkowników mobilnych w serwisie.
Poniższy wykres przedstawia porównanie wybranych serwisów społecznościowych pod względem średniego czasowego zaangażowania użytkownika mobilnego.
Średni czas korzystania z social mediów każdego dnia (4Q, 2015, USA):
- Facebook 30,3 min
- Snapchat 8,5 min
- YouTube 8 min
- Instagram 7,1 min
- Pinterest 4 min
- Twitter 2,7 min
Sprawdź pozostałe, aktualne dane związane z mobile’em na naszych mobigrafikach.
źródło: Statista – Twitter Falls Behind in Terms of Mobile Engagement