Emoji ­čśé s┼éowem roku 2015 Oxford Dictionaries

S┼éowem roku 2015, wed┼éug s┼éownika Oxford Dictionaries, zosta┼éo ÔÇ×emojiÔÇŁ.

Emoji słowem roku 2015 według Oxford Dictionaries

W tym roku Word of The Year 2015, czyli słowem roku 2015, według słownika Oxford Dictionaries, zostało słowo, które doskonale oddaje ducha czasu i odzwierciedla ewolucję języka angielskiego.

Emoji słowem 2015 roku

Po raz pierwszy w historii, instytucja wybra┼éa na s┼éowo roku emoji – ikon─Ö, a raczej emotikon─Ö kt├│ra oznacza ÔÇ×┼ézy rado┼ŤciÔÇŁ – Face with Tears of Joy (z ┼éac. vultus lacrimans cum gaudio). Tak w tym roku rzeczywiste s┼éowa przegra┼éy ze znakiem graficznym! To kontrowersyjna decyzja, ale Oxford zauwa┼╝a, ┼╝e u┼╝ycie ÔÇ×emojiÔÇŁ trzykrotnie przewy┼╝sza inne s┼éowa w ci─ůgu ostatniego roku. U┼Ťmiechni─Öte emoji ze ┼ézami ­čśé by┼éo najpopularniejszym emotikonem, ba ÔÇ×s┼éowemÔÇŁ na ca┼éym ┼Ťwiecie w 2015 roku.

W tym roku by┼éo wielu ciekawych kandydat├│w do s┼éowa roku takich jak┬áad blocker┬á(program blokuj─ůcy reklamy na stronie internetowej), Dark Web┬á(cz─Ö┼Ť─ç internetu, stron WWW do kt├│rych mo┼╝na dosta─ç si─Ö u┼╝ywaj─ůc specjalnego oprogramowania), lumbersexual┬á(czyli w skr├│cie styl ubioru miejskiego na tzw. drwala) lub on fleek.(co┼Ť bardzo stylowego, dobrego i atrakcyjnego).

Kandydaci do słowa roku (Word of The Year 2015):

S┼éowa kandyduj─ůce do tytu┼éu s┼éowa roku 2015

Miejmy tylko nadziej─Ö, ┼╝e wyb├│r emotikony to tylko tegoroczny wyraz ekstrawagancji Oxford Dictionaries, a internauci┬ánie┬ácofn─ů┬ási─Ö do u┼╝ywania hieroglif├│w XXI wieku jakim s─ů emotikony. Podczas gdy znaki emoji s─ů tak popularne ni┼╝ kiedykolwiek wcze┼Ťniej, jestem ca┼ékiem pewien, ┼╝e wsp├│┼éczesne s┼éownictwo obejmuje du┼╝o pi─Ökniejsze s┼éowa.

Dlaczego dokonano takiego wyboru w tym roku?

Emojis (w j─Özyku angielskim liczba mnoga to┬áemoji lub emojis) u┼╝ywane jest ju┼╝ od ko┼äca 1990 roku, ale dopiero w 2015 jego popularno┼Ť─ç u┼╝ycia znacznie wzros┼éa.

W tym roku Oxford University Press we wsp├│┼épracy z firm─ů┬áSwiftKey (producentem alternatywnych klawiatur mobilnych) zbada┼éo statystyki cz─Östotliwo┼Ťci i u┼╝ytkowania dla niekt├│rych z najbardziej popularnych Emoji na ca┼éym ┼Ťwiecie, a ­čśé zosta┼é wybrane, poniewa┼╝ by┼éo najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywan─ů emoji w klawiaturze SwiftKey na ca┼éym ┼Ťwiecie w 2015 roku.

Ze statystyk wynika, ┼╝e ­čśé stanowi┬áa┼╝ 20% wszystkich emoji u┼╝ywanych w ┬áWielkiej Brytanii w 2015 roku, a 17% w Stanach Zjednoczonych, odnotowuj─ůc gwa┼étowny wzrost odpowiednio z 4% i 9% w roku 2014. Wed┼éug Oxford Dictionaries Corpus, emoji istnieje w j─Özyku angielskim od 1997 roku, a w 2015 stwierdzono ju┼╝ ponad trzykrotny wzrost wykorzystania s┼éowa w stosunku do roku poprzedniego.

Cz─Östotliwo┼Ť─ç u┼╝ycia s┼éowa emoji w 2014 i 2015 roku

Cz─Östotliwo┼Ť─ç u┼╝ycia s┼éowa emoji w 2014 i 2015 roku

Co to jest Emoji? Etymologia słowa Emoji.

Emoji┬ájest to┬áma┼éa ikona lub obraz cyfrowy u┼╝ywany do wyra┼╝ania idei lub emocji w komunikacji elektronicznej; termin emoji pochodzi z j─Özyka japo┼äskiego – dok┼éadniej z po┼é─ůczenia dw├│ch japo┼äskich wyraz├│w┬áe (obraz) + moji (litera, znak). Podobie┼ästwo do angielskiego s┼éowa emoticon┬á(po polsku emotikon, emota, emotikona) pomog┼éo zdoby─ç s┼éowu emoji popularno┼Ť─ç. Cho─ç podobie┼ästwo jest w rzeczywisto┼Ťci ca┼ékowicie┬áprzypadkowe, bo emoticon┬á(emocje + ikona) to przedstawienie emocji, wyrazu twarzy za pomoc─ů klawiatury, na przyk┼éad u┼Ťmiech z przymru┼╝onym okiem ;-), a emoji to stylizowany wizerunek.

Emoji nie s─ů ju┼╝ tylko domen─ů SMS-├│w nastolatk├│w – przyj─Ö┼éy si─Ö┬ájako dopracowane formy wypowiedzi, przekraczaj─ůc bariery j─Özykowe. Emoji s─ů rozpoznawalne i rozumiane przez wszystkich na ┼Ťwiecie bez wzgl─Ödu na j─Özyk, wiek, pochodzenie, religi─Ö czy narodowo┼Ť─ç.

We┼║ udzia┼é w poni┼╝szym quizie, aby sprawdzi─ç jak dobrze znasz znaczenie emoji? Daj zna─ç w komentarzu co┬ámy┼Ťlisz o tegorocznym wyborze Oxford Dictionaries?

┼║r├│d┼éo: Blog Oxford Dictionaries –┬áOxford Dictionaries Word of the Year 2015 isÔÇŽ

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje si─Ö komunikacj─ů internetow─ů i e-marketingiem, pasjonat urz─ůdze┼ä mobilnych i nowoczesnych technologii. Do┼é─ůcz do moich kr─Ög├│w na .