Według statystyk iPhone 6 i 6 Plus to jak dotąd największy sukces Apple’a pośród wydanych dotąd przez firmę smartfonów.
Jutro Apple pokaże iPhone’a 6s i 6s Plus, tymczasem analitycy z Localytics przeanalizowali aktualny stan udziału modeli iPhone’ów na rynku. Obecnie iPhone’y 6 i 6 Plus są najbardziej popularnymi modelami na rynku i stanowią razem 40 proc. udziału wszystkich iPhone’ów.
Oba modele iPhone 6 i iPhone 6 Plus zostały przyjęte w szybszym tempie niż ich poprzednicy, iPhone 5s i 5c. Na większych modelach iPhone’a zaobserwowano także większe zaangażowanie użytkowników podczas korzystania z aplikacji mobilnych.
Zanim zagłębimy się w wyniki badań, przyjrzyjmy się historii. W 2012 roku firma Apple wydała tylko jeden model iPhone’a 5. W 2013 roku, Apple podjęło decyzję, aby wydać dwa iPhone’y – wysokiej klasy iPhone’a 5s i budżetowego iPhone’a 5c. W kolejnym roku, Apple utrzymało ten sam trend, wydając 4,7-calowego iPhone’a 6 i 5,5-calowego iPhone’a 6 Plus. Decyzja o udostępnieniu dwóch iPhone’ów w kolejnych latach spowodowała, że na rynku obecnych jest siedem różnych modeli.
iPhone 6 jest najpopularniejszy wśród iPhone’ów
Chociaż każdy model iPhone’a jest nadal aktywnie używany, to iPhone 6 dominuje wśród wszystkich modeli iPhone’a i stanowi ,30% wszystkich aktywnych iPhone’ów. iPhone 6 Plus stanowi dodatkowo 10% rynku.
Jest to ogromny sukces większych modeli, dla porównania, w tym samym czasie w zeszłym roku, iPhone 5s był jeszcze drugi w zestawieniu, zaraz za iPhone’em 5. Co ciekawe, iPhone 5c ma mniejszy udział w rynku niż starsze modele 4s i 5.
iPhone 6 i 6 Plus stanowią 40% (30% + 10%) wszystkich aktywnych iPhone’ów, przy czym iPhone 5s jest daleko w tyle z 23,7%. iPhone 5c stanowi tylko 8,5% aktywnych iPhone’ów. Losy tego modelu mogą być przesłanką do tego, że modelu 6c raczej nie zobaczymy. Ze względu na wyraźny brak zainteresowania 5c, można się zastanawiać, czy uruchomienie iPhone’a 6c w ogóle ma sens.
źródło: Localytics – Research shows the iPhone 6 is the most adopted iPhone model with highest app engagement.