75 proc. aplikacji mobilnych żąda dostępu do danych użytkownika

Zobaczcie do jakich typów prywatnych danych, najczęściej uzyskują dostęp aplikacje mobilne.

Według obszernego badania zleconego przez Global Privacy Enforcement Network polityka prywatności przestrzegana przez deweloperów aplikacji mobilnych często pozostawiają wiele do życzenia.

Aż 75 proc. z 1211 przebadanych aplikacji mobilnych, żąda pozwolenia na uzyskanie dostępu do funkcji smartfona, lub prywatnych danych użytkownika telefonu (zobacz poniższą grafikę). Bardzo wiele z tych aplikacji nie informuje w przejrzysty i zrozumiały sposób o celu i rodzaju pozyskanych danych, do których użytkownik udzielił dostępu.

W 59 proc. przypadków wydawca aplikacji nie informuje użytkownika o gromadzenia danych już podczas instalacji aplikacji, a prawie jedna trzecia aplikacji wysyła żądanie o zezwolenie na dostęp do różnego typu informacji, bez których aplikacja nie działa prawidłowo. Niespełna 15 proc. przebadanych aplikacji wystarczająco przejrzyście informowało, jakie informacje będzie zbierać i jak je będzie wykorzystywać.

Procent aplikacji, które wysyłają prośbę o dostęp do następujących danych:

  • 32% – lokalizacja
  • 16% – ID urządzenia
  • 15% – inne konta użytkownika
  • 10% – kamera
  • 9% – kontakty
  • 7% – historia połączeń
  • 5% – mikrofon
  • 4% – wiadomości tekstowe SMS
  • 2% – kalendarz

Na poniższej grafice możecie zobaczyć, do jakich rodzajów danych uzyskują zazwyczaj aplikacje mobilne na smartfony.

Do jakich danych aplikacje mobilne uzyskują zazwyczaj dostęp?
Do jakich danych aplikacje mobilne uzyskują zazwyczaj dostęp?

źródło: Statsita – 75% Of Mobile Apps Want Access To User Data