Ile czasu spędzamy przed smartfonem?

Zobaczcie najnowsze badanie AdReaction 2014 od MillwardBrown, przedstawiające m.in. ile czasu spędzamy przed smartfonem, tabletem, laptopem i telewizorem.

AdReactiona 2014 - Global Report

Na potrzeby badania AdReaction 2014 firma MillwardBrown przebadała 12 tysięcy osób w 30 krajach świata, w tym po raz pierwszy użytkowników z Polski. Byli to użytkownicy z grupy multiscreen users, korzystający z więcej niż jednego urządzenia wyposażonego w ekran. Wywiady zostały zrealizowane za pomocą smartfonów lub tabletów. Przyjęto, że użytkownikiem z grupy multiscreen users jest osoba mająca dostęp zarówno do telewizora, jak i do smartfona bądź tabletu. W Polsce badaniem objęto 780 konsumentów z tej grupy.Zobaczcie najważniejsze wnioski płynące z tegorocznego raportu. Poniżej przedstawiamy globalne i lokalne wyniki w odniesieniu tylko dla Polski.

W skali globalnej wygrywa smartfon jako najczęściej użytkowany typ ekranu. Ze względu na szeroki zakres zastosowań w ciągu dnia smartfony są dobrym narzędziem do budowania poczucia istotności i wyróżnialności marek, a także tworzenia trendów. Tablety mogą stać się kanałem budującym wyróżnialność komunikatu, a niemal połowa ich użytkowników korzysta z nich równocześnie z oglądaniem telewizji (49%). Szczyt korzystania z tych urządzeń przypada na godziny wieczorne. W wypadku tabletów szczególnie wysoką podatność na takie komunikaty deklarowali konsumenci w Kenii, Nigerii oraz Filipin.

Czas jaki użytkownicy spędzają przed urządzeniami  na świecie:

  • 147 minut (33%) przed smartfonem
  • 113 minut (27%) przed telewizorem
  • 108 minut (26%) przed laptopem
  • 50 minut (12%) przed tabletem

Czas spędzony przed urządzeniami

użycie urządzeń wg krajów

Czas jaki użytkownicy spędzają przed urządzeniami w Polsce:

  • 132 minuty przed laptopem
  • 98 minut przed telewizorem
  • 90 minut przed smartfonem
  • 61 minut przed tabletem

Czas jaki użytkownicy spędzają przed urządzeniami w Polsce

Wideo podsumowujące badanie:


AdReaction 2014 – Marketing in a Multiscreen World

 Infografika z badania AdReaction 2014

Adreaction 2014 - infografika

Pełny raport znajdziecie na stronach millwardbrown.com/adreaction/2014/

Plik PDF z raportem w wersji anglojęzycznej znajdziecie tutaj.

źródło: MillwardBrown, AdReaction 2014

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj