Facebook pyta użytkowników, jak chcą korzystać z aplikacji Facebook? Za darmo — ale z reklamami, czy płacąc — aby pozbyć się reklam?
Użytkownicy aplikacji Facebook, w ostatnich dniach po uruchomieniu aplikacji, otrzymują powiadomienie, w którym Meta pyta ich jak chcą dalej korzystać z aplikacji Facebook. Podjęcie decyzji związane jest ze zmianami w prawie w naszym regionie (Unii Europejskiej), dlatego wprowadzono nowe opcje wyboru dotyczące sposobu, w jaki Meta korzysta z informacji użytkowników na potrzeby wyświetlania reklam w aplikacji. Zanim jednak potwierdzisz swój wybór, możesz dowiedzieć się więcej na temat każdej z opcji.
Oczywiście wybór można w każdej chwili zmienić, przechodząc do sekcji Ustawienia i prywatność ➔ Ustawienia ➔ Centrum kont ➔ Preferencje reklamowe i wybrać tam jedną z opcji:
- Korzystaj bezpłatnie z reklamami — odkrywaj produkty i marki dzięki spersonalizowanym reklamom, korzystając za darmo ze swoich kont na Facebooku i Instagramie. Twoje informacje będą wykorzystywane do reklam.
- Subskrybuj korzystanie bez reklam — subskrybuj, aby korzystać z kont na Facebooku i Instagramie bez reklam, już od 59,99 zł/miesiąc (łącznie z obowiązującymi podatkami). Twoje informacje nie będą wykorzystywane na potrzeby reklam.
Zobacz też: Meta Connect 2023: podsumowanie tegorocznej edycji
Czego możesz się spodziewać w ramach subskrypcji?
- Do 1 marca 2024 roku będzie obowiązywać stała opłata w kwocie 59,99 zł/miesiąc.
- Po 1 marca 2024 roku koszt subskrypcji będzie wynosić 96,99 zł / miesiąc za 2 konta. ta cena będzie zależna od liczby kont na Facebooku i Instagramie, które będziesz mieć w Centrum kont po 1 marca.
Gdy wybierzesz subskrypcję, nie będziesz widzieć reklam w Produktach Meta podczas korzystania z kont na Facebooku i Instagramie, które należą do tego samego Centrum kont. Jeśli masz konta, które nie zostały dodane do Centrum kont, również w ich przypadku konieczne będzie dokonanie wyboru i zdecydowanie, czy chcesz korzystać z produktów Mety bezpłatnie z reklamami, czy włączyć subskrypcje dla każdego z kont osobno lub za pośrednictwem Centrum kont. Możesz też dodać wszystkie swoje konta do tego samego Centrum kont.
- Gdy subskrypcja jest aktywna, Twoje informacje nie są przekazywane reklamodawcom.
- Ponieważ w ramach subskrypcji nie będziesz widzieć reklam, niektóre ustawienia reklam nie będą już dla Ciebie istotne i nie będziesz mieć do nich dostępu.
- Nadal będziesz widzieć posty i wiadomości od firm i twórców, ale nie będziesz już widzieć ich reklam.
- Nadal będziesz mieć dostęp do naszych standardowych funkcji, takich jak Aktualności, Relacje i Rolki.
- Płatności za subskrypcję są naliczane co miesiąc, o ile subskrypcja nie zostanie anulowana co najmniej 24 godziny przed terminem kolejnej płatności za pośrednictwem Preferencji reklamowych.
- Twoje możliwości reklamowania się i zarabiania na reklamach będą ograniczone.
- Po dokonaniu subskrypcji reklamy przestaną być dla Ciebie widoczne w ciągu 24 godzin lub po zrestartowaniu aplikacji.
Uwaga: Użytkownicy Facebook Lite powinni zamknąć aplikację na co najmniej 10 minut, aby mieć pewność, że reklamy przestaną być widoczne po dokonaniu subskrypcji.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Meta