TikTok idzie jak burza z 1,7 mld użytkowników

Szybki wzrost TikToka dokładnie widać analizując liczbę nowych użytkowników na tle konkurencyjnych serwisów społecznościowych.

Liczba użytkowników popularnych serwisów społecznościowych na świecie w 2022 roku i szacunki do 2025 roku
Liczba użytkowników popularnych serwisów społecznościowych na świecie w 2022 roku i szacunki do 2025 roku | Statista Advertising & Media Outlook

Popularność i korzystanie z sieci społecznościowych od lat nieprzerwanie rośnie na całym świecie. Jednocześnie użytkownicy nie wahają się korzystać z nowych usług, czego najlepszym przykładem szybki rozwój platformy udostępniania krótkich materiałów wideo w serwisie TikTok. Liczbę aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie szacuje się na 4,6 miliarda w 2022 roku, czyli około 60 proc. światowej populacji. Oczekuje się, że do 2027 roku liczba ta wzrośnie do prawie 6 miliardów – zgodnie z prognozami Statista Advertising & Media Outlook.

Może Cię zainteresować także: Coraz większe wydatki na influencer marketing na TikToku

TikTok wyróżnia się na tle konkurencji nadzwyczajnym tempem wzrostu. W latach 2018-2022 sieć przyciągała średnio 340 milionów nowych aktywnych członków rocznie.

Po osiągnięciu miliarda użytkowników po „cyfrowym boomie” wywołanym przez pandemię Covid-19, TikTok wyprzedził Instagrama pod względem liczby użytkowników w 2021 roku. Oczekuje się, że baza użytkowników platformy osiągnie 2 miliardy do 2024 roku, kiedy to przewiduje się także spowolnienie wzrostu (a może wraz z nowym pokoleniem na scenie mediów społecznościowych pojawi się nowy gracz?).

Pomimo bardzo wyraźnego spowolnienia wzrostu w ostatnich latach, Facebook prawdopodobnie pozostanie największą siecią społecznościową z ponad 2,6 miliardami aktywnych kont w 2022 roku, a do 2025 roku przewiduje się, że wzrośnie ona do prawie 3 miliardów.

Liczba użytkowników popularnych serwisów społecznościowych na świecie w 2022 roku:

  1. Facebook – 2,60 mld
  2. TikTok – 1,72 mld
  3. Instagram – 1,25 mld
  4. WeChat – 1,11 mld
  5. LinkedIn – 0,71 mld
  6. Smapchat 0,55 mld
  7. Twitter, 0,39 mld

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista